تاریخ : 19:51 - 1400/07/29
کد خبر : 1045347
سرویس خبری : فرهنگی
 

آغاز دوره آموزشی سطح دوم حوزه در لندن

آغاز دوره آموزشی سطح دوم حوزه در لندن

کارگر آنلاین | مراسم آغاز نخستین دوره آموزشی سطح دوم علوم حوزوی در انگلیس با حضور و سخنرانی شماری از علما، استادان حوزه و طلاب علوم دینی و با پیام صوتی آیت ا... جعفر سبحانی در مرکز اسلامی انگلیس برگزار شد.

 حجت الاسلام و المسلمین سید هاشم موسوی نماینده، ولی فقیه و رییس مرکز اسلامی انگلیس با اشاره به نیاز و تقاضای جوامع اسلامی در غرب به ویژه انگلستان به متخصصان علوم دینی و مذهبی گفت: حوزه علمیه انگلستان از سال ۲۰۰۰ میلادی تاسیس شد و در پایان هر دوره چهار ساله‌ی آن طلاب علوم دینی فارغ التحصیل شدند.

حجت الاسلام و المسلمین سید هاشم موسوی درباره علت تاسیس دوره آموزشی سطح دوم حوزه علمیه در انگلیس افزود: تقاضای جوامع اسلامی و به ویژه متقاضیان تحصیل علوم دینی در انگلیس موجب شد در ادامه برگزاری دوره اموزشی سطح یک حوزه، دوره آموزشی سه ساله سطح عالی علوم دینی برای طلاب سطح یک و متقاضیان اعم از خواهران و برادران و به دو زبان انگلیسی و فارسی در حوزه علمیه انگلستان نیز دایر شود.

  • وی دوره اموزشی سطح دوم حوزه را در انگلستان تحقیق محور اعلام و تاکید کرد: طلاب موظف خواهند بود هر دوره تحصیل کار‌های پژوهشی و تحقیقاتی ارائه کنند.


نماینده، ولی فقیه در انگلستان با بیان اینکه امسال ۶۰ طلبه نام نویسی کرده اند گفت: تمام دروسی که در حوزه علمیه قم تدریس می‌شود به روش آکادمیک و ترمیک در حوزه انگلستان نیز ارائه می‌شود.

  • حجت الاسلام و المسلمین دکتر سید فاضل میلانی نیز در این مراسم با بیان اینکه ترکیبی از دروس حوزه و دانشگاه متناسب با نیاز جامعه مسلمانان درغرب در حوزه انگلستان شکل گرفته است گفت: حوزویان همواره به همکاری با دانشگاهیان علاقه‌مند بوده اند و راه اندازی تحصیلات تکمیلی علوم حوزوی در انگلستان، رشد و شکوفایی این قبیل مطالعات را در اروپا در پی خواهد داشت.


حوزه علمیه انگلستان واقع در لندن تا کنون چهار دوره فارغ التحصیل داشته است.

حجت الاسلام میرزا عباس هم در این مراسم، حوزه علمیه انگلستان را یکی از موسسات مهم دینی در این کشور توصیف کرد و گفت: ارتباط مستمر حوزه علمیه انگلستان با حوزه‌های بسیار معتبری در قم و نجف اشرف و نیز دانشگاه‌های معتبر انگلستان موجب اقبال بیشتر طلاب شده است.

یک طلبه حوزه علمیه انگلیس درباره انگیزه کسب اموزش علوم دینی گفت: نخستین هدفم از تحصیل در حوزه این است که به رشد و تعالی برسم و از نظر اخلاقی و دینی انسان بهتری شوم و دیگر اینکه دانش دینی و حکمت و بصیرت خود را افزایش دهم.

یک طلبه دیگر در این باره گفت: من در انگلیس بزرگ شده ام و درس خوانده ام و پرسش‌های زیادی درباره خدا و دین برایم وجود داشت و احساس کردم حوزه علمیه محل خوبی است برای یافتن پاسخ پرسش‌هایی که در ذهن دارم و نیز پر کردن خلاء معنوی که احساس می‌کردم و اکنون در سال چهارم دوره حوزه به تحصیل اشتغال دارم و همزمان تدریس علوم دینی به دانش اموزان را در برنامه کاری خود دارم.


منبع : شبکه‌خبر