تاریخ : 06:29 - 1400/07/30
کد خبر : 1045770
سرویس خبری : فرهنگی
 

مراسم میلادالنبی(ص) و نمایشگاه خطاطی اسلامی در پاکستان برگزار شد

مراسم میلادالنبی(ص) و نمایشگاه خطاطی اسلامی در پاکستان برگزار شد

کارگر آنلاین | ؤهمزمان با هفته وحدت همایش گرامیداشت میلاد النبی(ص) و افتتاح نمایشگاه خطاطی اسلامی به همت رایزنی فرهنگی جمهوری اسلامی ایران در اسلام‌آباد با همکاری موسسه ملی و موزه باستانی پاکستان برگزار شد.

مراسم گرامیداشت هفته وحدت در آستانه ولادت حضرت ختمی مرتبت محمد مصطفی (ص) با حضور شخصیت‌های پاکستانی از جمله «ظفر میرزا» دستیار پیشین نخست وزیر پاکستان به عنوان مهمان ویژه و «احسان خزاعی» رایزن فرهنگی جمهوری اسلامی ایران در اسلام‌آباد برگزار شد.

  • این برنامه با هدف تکریم از پیامبر اکرم(ص)، توجه به هفته وحدت و ترویج مودت و ارادت به ساحت پیامبر اعظم (ص) از سوی قاریان، نعت خوانان و خطاطان و ارائه تصویری زیبا از اسلام و پیامبر(ص) برگزار شد.


استاد "کریم منصوری" قاری بین المللی ایرانی نیز در محفل گرامیداشت میلاد با سعادت حضرت محمد(ص) و امام جعفر صادق (ع) در کنار جمعی از شخصیت های علمی، سیاسی، فرهنگی، هنری و مذهبی از پاکستان حضور یافت.

قائم مقام موسسه ملی و موزه باستانی دولت پاکستان در این مراسم طی سخنانی از همکاری رایزنی فرهنگی ایران در اسلام آباد قدردانی و اظهار امیدواری کرد که در آینده نیز چنین محافل قرآنی و نعت خوانی با محور وحدت مسلمین در موسسه لوک ورثه برگزار شود.

وی افزود: خاطرات خیلی خوبی از سفر به ایران برای شرکت در همایش موزه های جهان اسلام دارم و تجربیات جدید از برادران ایرانی در این حوزه را آموختم. وی از سفر خود به ایران به عنوان سفر فراموش نشدنی یاد کرد.

  • احسان خزاعی رایزن فرهنگی ایران در اسلام آباد نیز در آغاز برنامه طی سخنان با اشاره به روابط تاریخی ایران و پاکستان، میلاد فرخنده پیامبر اکرم(ص) و امام جعفر صادق(ع) و هفته وحدت مسلمین را تبریک گفت.


وی از همکاری صمیمانه موسسه ملی و موزه باستانی دولت پاکستان در برگزاری این مراسم باشکوه و همچنین نمایشگاه خطاطی اسلامی قدردانی کرد. 

خزاعی در معرفی نمایشگاه خطاطی اسلامی گفت: در بخش نمایشگاهی ۶۰ اثر هنری خطاطی با موضوع حضرت رسول(ص)، وحدت و اتحاد مسلمین و اشعار فارسی و اردو علامه اقبال از سه هنرمند به نمایش گذاشته شده است.

  • ظفر میرزا وزیر پیشین بهداشت و دستیار ویژه نخست وزیر پاکستان طی سخنانی روابط ایران و پاکستان را به عنوان روابط دیرینه دو کشور اسلامی توصیف کرد و گفت: اگر زبان فارسی نبود اردو نیز وجود نداشت.


وی اظهار داشت: در اردو واژه های فارسی فراوانی وجود دارند. نقطه دیگر این است ایران اولین تمدنی بود که ذهن مردم را تغییر داد. ما در پاکستان ۱۲ ربیع الاول روز میلاد پیامبر عظیم الشان را به عنوان عید میلادالنبی (ص) در سراسر کشور جشن می‌گیریم.

وی اظهار امیدواری کرد که در آینده نیز میان ایران و پاکستان همکاری‌های فرهنگی و هنری بیش از پیش گسترش یابد و نمایشگاه های مختلف در محل لوک ورثه با همکاری رایزنی فرهنگی سفارت ایران در پاکستان برگزا شود. 

 
 


منبع : تقریب