تاریخ : 14:52 - 1400/07/30
کد خبر : 1047015
سرویس خبری : کارگری و اقتصادی
 

شوک جدید/ افت دلار و بدهی بی سابقه ۱۳تریلیون دلار/بازار ها چه می شوند؟

شوک جدید/ افت دلار و بدهی بی سابقه ۱۳تریلیون دلار/بازار ها چه می شوند؟

کارگر آنلاین | در پی همه گیری کرونا ، مجموع بدهی دولت ها تا پایان سال جاری میلادی از ۱۳ تریلیون دلار عبور می کند که در ۱۰ سال اخیر بی سابقه است.

شرکت رتبه بندی مودیز اعلام کرد : در پی همه گیری کرونا و وادار شدن دولت ها به حمایت از بازارهای پولی و مالی، مجموع بدهی دولت های جهان تا پایان سال ۲۰۲۱ از ۱۳ تریلیون دلار عبور می کند که این رشد در دهه اخیر بی سابقه است.

  • بر اساس این گزارش، همچنین مجموع بدهی جهان شامل بدهی خانوارها، بخش دولتی و خصوصی به ۸۳ تریلیون دلار رسیده تا رکورد جدیدی ثبت شود. بدهی جهانی به نسبت بحران ۲۰۰۷ حدود ۲.۵ برابر بیشتر شده است.
  • شاخص دلار که نرخ برابری آن در مقابل سبدی از ارزهای جهانی را اندازه می‌گیرد در معاملات امروز با ۰.۱۴ درصد کاهش نسبت به روز گذشته در سطح ۹۳.۶۰ واحد بسته شد.

در تازه‌ترین دور از معاملات ، پوند با ۰.۱۵ درصد افزایش نسبت به روز قبل و به ازای ۱.۳۸۲ دلار مبادله شد. یورو ۰.۲ درصد بالا رفت و با توقف در کانال ۱.۱۶ به ۱.۱۶۴ دلار رسید.

متوسط نرخ تورم ۱۹ کشور عضو منطقه یورو در ۱۲ ماه منتهی به سپتامبر (آذر) با ۰.۴ درصد افزایش نسبت به ماه قبل به ۳.۴ درصد رسید تا نرخ تورم مجددا از سطح دو درصدی هدف‌گذاری شده توسط بانک مرکزی فاصله گیرد. در اتحادیه اروپا این نرخ به طور متوسط ۳.۶ درصد بود که از ماه قبل ۰.۳ درصد بیشتر شده است.

 


منبع : بورس پرس