تاریخ : 11:35 - 1400/08/02
کد خبر : 1052119
سرویس خبری : حوادث
 

آتش سوزی یک کشتی در سواحل ویکتوریا در بریتیش کلمبیای کانادا

آتش سوزی یک کشتی در سواحل ویکتوریا در بریتیش کلمبیای کانادا

کارگر آنلاین/ گارد ساحلی کانادا اعلام کرد بر اثر آتش سوزی یک کشتی در سواحل ویکتوریا ۴۰ کانتینر آن به دریا سقوط کرد و ۶ کانتینر هم دچار حریق شد.

به نقل از رویترز، گارد ساحلی کانادا اعلام کرد یک کشتی کانتینری در سواحل ویکتوریا، بریتیش کلمبیا دچار آتش سوزی گسترده شده است.

مسئولان گارد ساحلی کانادا با همکاری گارد ساحلی آمریکا در حال نظارت بر این حادثه و بررسی علت آن هستند.

گارد ساحلی کانادا حدود ساعت ۱۱ صبح امروز از کشتی کانتیتری «ام وی زیم کینگستون» «MV Zim Kingston» گزارشی دریافت کرد که بسیاری از کانتینرهای این کشتی دچار آتش سوزی شدند و شش کانتینر به طور کامل در آتش سوخته اند.

گارد ساحلی آمریکا هم در توییتی به این موضوع اشاره کرد که ۴۰ کانتینر از این کشتی در دریا سقوط کرده است. به گزارش سی‌بی‌سی نیوز، ۱۰ خدمه این کشتی نجات یافتند اما ۱۱ نفر دیگر آنها هنوز در داخل کشتی هستند.

بر اساس این گزارش گفته می‌شود کشتی حامل بیش از ۵۲ هزار کیلوگرم زانتات « مواد شیمیایی مورد استفاده در تجارت معدن» است که حاوی «آمیل زانتات پتاسیم» است. آمیل زانتات پتاسیم محرک و خطری برای محیط زیست محسوب می‌شود.

ویدئویی که رویترز از آتش سوزی این کشتی به دست آورده است، سقوط کانتینرهای آتش گرفته از عرشه کشتی به داخل آب را تایید می‌کند. گارد ساحلی کانادا اشاره کرد که هماهنگی لازم برای کشف خطرات آلودگی هوا و دریا بر اثر سقوط کانتیرهای آتش گرفته در آب، در حال انجام است.

کشتی کانتینری «ام وی زیم کینگستون» روز جمعه گزارش داد که در غرب تنگه خوآن دو فوکا «Juan de Fuca» با آب و هوای سخت و ناآرام مواجه شده است.