تاریخ : 11:37 - 1400/08/02
کد خبر : 1052120
سرویس خبری : حوادث
 

نوجوان افغان در ساحل کنگان غرق شد/ تلاش ۳۰ ساعته برای یافتن جسد

نوجوان افغان در ساحل کنگان غرق شد/ تلاش ۳۰ ساعته برای یافتن جسد

کارگر آنلاین/ رئیس شعبه هلال احمر کنگان گفت: جسد نوجوان افغان که در ساحل این شهر غرق شده بود پس از حدود ۳۰ ساعت تلاش گروه‌های مختلف پیدا شد.

عبدالحسین طاهری، رئیس شعبه جمعیت هلال احمر کنگان بیان کرد: ساعت ۱۵:۴۰ جمعه ۳۰مهر با اعلام حادثه غرق شدگی نوجوان ۱۶ ساله افغان در ساحل این شهر، بلافاصله گروه امداد و نجات دریایی شامل امدادگران و نجاتگران به محل حادثه اعزام شدند.

او افزود: امدادگران با یک فروند قایق فنتیل نجات ۷ در شرایطی که دریا بسیار مواج بود خود را به محل حادثه رساندند و پس از جستجوی یک  ساعته با کمک تیم عملیاتی دریابانی کنگان، اثری از فرد غرق شده پیدا نشد و با استفاده از ۲ دستگاه جت اسکی از بخش خصوصی و حضور داوطلب غواص هلال احمر عملیات جستجوی دریایی و ساحلی تا ساعت ۱۹ ادامه پیدا کرد.

 رئیس شعبه جمعیت هلال احمر کنگان ادامه داد: با توجه به تاریکی هوا و مواج بودن دریا عملیات جستجوی غریق ساحل تا بامداد شنبه ادامه یافت و باز هم اثری از جسد غریق پیدا نشد.

طاهری عنوان کرد: از ساعات اولیه صبح شنبه اول آبان، گروه عملیاتی هلال احمر، دریابانی، باشگاه‌های غواصی بخش خصوصی از شهرهای کنگان و سیراف و نیرو‌های مردمی جستجو را از سرگرفتند که در نهایت جسد این نوجوان ساعت ۲۱ در ساحل جنوب خیابان غدیر کنگان پیدا و به بیمارستان امام خمینی این شهر منتقل شد.

او از همکاری امدادگران، نجاتگران، گره‌های امدادی و عملیاتی دریابانی، نیروی انتظامی اورژانس، شهرداری، باشگاه‌های تفریحی و غواصی کنگان و سیراف، نیرو‌های مردمی و صیادانی که در عملیات جستجوی دریایی و ساحلی مشارکت کردند، تشکر کرد.

رئیس شعبه هلال احمر کنگان گفت: مردم به هشدار‌های هواشناسی در شرایط مواج و طوفانی توجه کنند و از شنا کردن در اماکن پرخطر ساحل بپرهیزند تا شاهد از دست دادن عزیزانمان نباشیم.


منبع : باشگاه خبرنگاران