تاریخ : 06:43 - 1400/08/03
کد خبر : 1053879
سرویس خبری : بهداشت و درمان
 

سه ادویه قاتل چربی شکم را بشناسید

سه ادویه قاتل چربی شکم را بشناسید

کارگر آنلاین | گیاهان دارویی و ادویه‌جات بهترین راه برای خوشمزه کردن غذا هستند، بدون آنکه کالری زیادی داشته باشند. تحقیقات نشان داده‌اند که اگر شما آنچه را که می‌خورید دوست نداشته باشید به‌احتمال‌زیاد رژیم غذایی خود را ادامه نمی‌دهید و با شکست مواجه خواهید شد. به‌علاوه بسیاری از گیاهان دارویی واقعاً می‌توانند باعث افزایش سوخت و ساز بدن شما شوند.

بر اساس یک مطالعه که در سال ۲۰۰۹ منتشر شد، گیاه دارویی زردچوبه ممکن است به چربی سوزی بدن شما کمک کند. ماده کورکومین که به عنوان ماده فعال گیاه دارویی زردچوبه شناخته می‌شود، باعث می‌شود که فرد نسبت به زمانی که زردچوبه به غذا اضافه نشده باشد، چربی بیشتری بسوزاند. زردچوبه به عنوان یک ادویه گرم شناخته می‌شود؛ زیرا باعث افزایش دمای بدن می‌شود که به نوبه خود می‌تواند باعث افزایش سوخت و ساز بدن شود.

  • زردچوبه دارای خواص بیشماری برای سلامتی می‌باشد. به عنوان مثال می‌تواند از بروز بیماری آلزایمر جلوگیری کند. سعی کنید با اضافه کردن زردچوبه به خورش‌ها، کباب‌ها و یا آجیل‌ها از مزایای آن بهره‌مند شوید.
  • لاغری شکم با دارچین 
  • فواید دارچین برای لاغری اجتناب‌ناپذیر است. نشان داده شده است که گیاه دارویی دارچین می‌تواند قند خون را متعادل کند و باعث کاهش اشتهای فرد شده و فرد را برای مدت بیشتری سیر نگه دارد. گرچه ممکن است در حال حاضر از دارچین در فرنی و یا غذاهای دیگر استفاده می‌کنید، می‌توانید مصرف روزانه خود را با مخلوط کردن گیاه دارویی دارچین با پنیر، ماست ساده و یا دم کردن آن همراه چای افزایش دهید. همچنین می‌توانید دارچین را در انواع ترشیجات، در تهیه کباب‌ها و خورش‌ها به کار ببرید.
  • لاغری شکم با فلفل قرمز
  • گیاه دارویی فلفل قرمز یک ادویه بسیار گرم محسوب می‌شود. این بدان معنی است که گیاه دارویی فلفل قرمز نیز همانند زردچوبه، باعث افزایش دمای بدن و در نتیجه افزایش سوخت‌وساز آن خواهد شد. در واقع اضافه کردن گیاه دارویی فلفل قرمز به غذاها، باعث می‌شود که شما بتوانید در هر وعده غذایی تا ۱۰۰ کالری بسوزانید. شما می‌توانید فلفل قرمز را به سیب‌زمینی، انواع آجیل، سوپ، سس گوجه‌فرنگی خانگی، خورش‌ها و دیگر غذاها اضافه کنید.