تاریخ : 12:10 - 1400/08/03
کد خبر : 1054556
سرویس خبری : حوادث
 

پرونده‌های هک حساب‌های اینستاگرام افزایش یافته است/ کاربران مراقب باشند

پرونده‌های هک حساب‌های اینستاگرام افزایش یافته است/ کاربران مراقب باشند

کارگر آنلاین/ رئیس مرکز تشخیص و پیشگیری از جرایم سایبری پلیس فتا ناجا نسبت به هک شدن صفحات اینستاگرام کاربران هشدار داد.

سرهنگ علی محمد رجبی رئیس مرکز تشخیص و پیشگیری از جرایم سایبری پلیس فتا ناجا  اظهار کرد: مدتی است که شاهد مراجعه تعداد قابل توجهی از هموطنان با عنوان هک اکانت صفحات اینستاگرام به پلیس فتا هستیم و تشکیل این دست از پرونده‌ها متاسفانه افزایش یافته است.

وی با بیان اینکه عامل اصلی هک شدن صفحات اینستاگرامی انتخاب رمز عبور ساده مانند شماره تلفن همراه است، گفت: کاربران برای ارتقای امنیت در این حوزه باید از رمز عبور پیچیده‌ای که حاوی حروف کوچک و بزرگ، اعداد و علائم و سایر مواردی که برای ایجاد رمز است، استفاده کنند.

سرهنگ رجبی تصریح کرد: باید تایید دو مرحله‌ای توسط کاربران فعال شود، با فعال کردن این قابلیت برای هر بار لاگین کردن در اینستاگرام کد تایید برای کاربر پیامک می‌شود و پس از وارد کردن آن کاربر مجاز به ورود به حساب کاربری می‌شود.

وی با اشاره به قطع دسترسی نرم افزار‌ها و سایت‌های شخص سوم، گفت: نرم افزار‌های شخص ثالث نرم افزار‌هایی هستند که کاربر اجازه اتصال آن‌ها به نام کاربری و گذرواژه اینستاگرام را می‌دهد تا بتواند از امکانات آن‌ها استفاده کند که برنامه‌هایی مانند افزایش فالوور و آن فالووریاب از این دست نرم افزار‌ها هستند.

رئیس مرکز تشخیص و پیشگیری از جرایم سایبری پلیس فتا ناجا با اشاره به خصوصی کردن حساب کاربری توسط کاربران، اظهار کرد: با قرار دادن حساب کاربری اینستاگرام در حالت خصوصی یا private، تنها کاربرانی اجازه دسترسی و مشاهده محتوا اشتراک گذاری شده را دارند که صاحب حساب کاربری آن‌ها را به عنوان دنبال کننده تایید کرده باشد.

وی افزود: کاربران با افزایش و ارتقای سطح دانش استفاده از فضای مجازی می‌توانند راه را بر فعالیت‌های مجرمانه افراد سودجو ببندند تا از این بستر به خوبی برای انجام امورات خود استفاده کنند.


منبع : باشگاه خبرنگاران