تاریخ : 12:33 - 1400/08/04
کد خبر : 1058256
سرویس خبری : بهداشت و درمان
 

وزارت بهداشت: تزریق واکسن به منظور پیشگیری از کرونا ضروری است

وزارت بهداشت: تزریق واکسن به منظور پیشگیری از کرونا ضروری است

کارگر آنلاین/مرکز روابط عمومی و اطلاع رسانی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی در اطلاعیه شماره یک خود بر ضرورت واکسیناسیون کرونا به منظور پیشگیری از این بیماری و به عنوان یک مسئولیت مهم اجتماعی تاکید کرد.

 در اطلاعیه روابط عمومی و اطلاع رسانی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی آمده است: از آنجایی که واکسیناسیون از نظر فنی و علمی، راهکار اصلی و قطعی کنترل بیماری کرونا و کاهش مرگ و میر مردم است بنابراین از مردم عزیز درخواست می‌کنیم که نسبت به واکسیناسیون خود علیه این ویروس منحوس و تشویق دیگران به این مهم  اقدام کنند تا خود و اطرافیان خود را از این بیماری درامان دارند.

در این اطلاعیه تاکید شده است: برای تاثیرگذاری بیشتر و در امان ماندن از بیماری کرونا، لازم و ضروری است که علاوه بر انجام واکسیناسیون، بیش از گذشته پروتکل‌های بهداشتی، فاصله‌گذاری اجتماعی، استفاده از ماسک و شست وشوی دست‌ها رعایت شود.

در این اطلاعیه تزریق واکسن یک مسئولیت مهم  اجتماعی معرفی شده که تسریع در آن، کنترل و پیشگیری این بیماری را بسیار  اثرگذار کرده است.

تا روز گذشته سوم آبان، ۵۱ میلیون و ۱۵۸ هزار و ۸۵۸ نفر دُز اول، ۳۰ میلیون و ۱۳۹ هزار و ۴۰۰ نفر دُز دوم و ۶۲ هزار و ۵۱۴ نفر، دُز سوم واکسن کرونا را تزریق کرده اند و مجموع واکسن های تزریق شده در کشور به ۸۱ میلیون و ۳۶۰ هزار و ۷۷۲ دُز رسید.

گرچه طی ماه های اخیر به پشتوانه رویکرد دولت سیزدهم در افزایش واردات واکسن و تسریع واکسیناسیون تلفات کرونا کاهش یافته اما هر گونه عادی سازی و بی توجهی به پروتکل های بهداشتی می تواند طغیان مجدد ویروس را رقم بزند.

آیت الله دکتر سید ابراهیم رییسی رییس جمهوری روز شنبه یکم آبان ماه در جلسه ستاد ملی مقابله با کرونا با بیان اینکه مهم‌تر از تعداد دز واکسن تزریقی، صیانت از سلامت مردم است، گفت: اقناع افکار عمومی در موفقیت مقابله با کرونا یک ضرورت است و باید تلاش کرد سطح رعایت شیوه‌نامه‌های بهداشتی از شیب نزولی به صعودی بازگردد.

بهرام عین اللهی وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی روز یکشنبه ۲۵ مهر ماه نیز گفت:‌ هنوز بابت کرونا و پیک ششم آسوده خاطر نیستیم و باید رحالت آماده‌باش بمانیم و امیدوارم با انجام واکسیناسیون سراسری در ماه‌های آینده، در وضعیت بهتری قرار بگیریم.

بر این اساس کلیدی‌ترین ابزار دفاعی در برابر ویروس کرونا و خیز ششم آن، در کنار واکسیناسیون، رعایت پروتکل‌های بهداشتی است و بدون شک می توان در صورت بروز این خیز، سر به سلامت برد و مانع از تجربه مرگبار خیز پنجم کرونا شد.


منبع : ایرنا