تاریخ : 13:26 - 1400/08/04
کد خبر : 1058569
سرویس خبری : بهداشت و درمان
 

کرونا، بروز پوکی استخوان را افزایش داده است

کرونا، بروز پوکی استخوان را افزایش داده است

کارگر آنلاین/رئیس مرکز تحقیقات پوکی استخوان: با همه گیری کرونا، خانه نشستن‌ها، کاهش تحرک و در کنار آن افزایش مصرف مواد و خوراکی‌های مضر، بروز پوکی استخوان افزایش معنا داری یافته است.

دکتر افشین استوار  افزود: همه گیری کرونا، سبک زندگی را تغییر داد و با افزایش خانه نشینی و کاهش تحرک افراد بویژه سالمندان به علت ترس از کرونا و نیز مصرف موادغیر مفید از جمله تنقلات مضر، موجب افزایش رشد پوکی استخوان در کشور شده است ضمن اینکه افراد بیمار از ترس کرونا؛ کمتر برای سنجش تراکم استخوان مراجعه می‌کنند و سیر بیماری در این افراد صعودی است.
وی ادامه د اد:کشور ما سریع‌ترین رشد سالمندی را در منطقه دارد و به دنبال آن پوکی استخوان نیز افزایش داشته است.
دکتر استوار با بیان اینکه در کنار سالمندی، تغذیه ناسالم؛ مصرف دخانیات؛ الکل و نوشابه‌های گازدار هم از عوامل بروز پوکی استخوان هستند و در حال حاضر ۴۰ درصد سالمندان بالای ۶۰ سال در کشور به این بیماری مبتلاند.
وی گفت: ۷۵ درصد زنان بالای ۶۰ سال و ۲۵ درصد مردان بالای ۶۰ سال به پوکی استخوان مبتلا هستند.
رئیس مرکز تحقیقات پوکی استخوان ادامه داد: مهمترین عارضه پوکی استخوان، شکستگی است که از هر ۲ زن در این سن یک نفر و از هر ۴ مرد در این سن، یک نفر دچار شکستگی استخوان فمور یا سر ران به علت پوکی استخوان می‌شوند که ۵۰ درصد این افراد به علت بیماری و نهایتا یک سال پس از آن فوت می‌کنند.


منبع : IRIB NEWS AGENCY | خبرگزاری صدا و سیما