تاریخ : 14:58 - 1400/08/05
کد خبر : 1062703
سرویس خبری : گوناگون
 

چطور شرایط مهاجرت به استرالیا را برای خود فراهم کنیم؟    

چطور شرایط مهاجرت به استرالیا را برای خود فراهم کنیم؟    

اگر قصد دارید که به کار و زندگی در استرالیا بپردازید اولین قدم برای مهاجرت به این کشور این است که ویزای استرالیا را دریافت کنید. مطمئنا...

اگر قصد دارید که به کار و زندگی در استرالیا بپردازید اولین قدم برای مهاجرت به این کشور این است که ویزای استرالیا را دریافت کنید. مطمئناً برای شما این سوال پیش می آید که چگونه باید برای مهاجرت به سرزمین کانگوروها و صخره های بزرگ اقدام کنید و چه شرایطی باید داشته باشید. اگر در حال حاضر پیشنهاد کار یا قرارداد کار در کشور استرالیا را دارید، شرایط برای شما ساده است؛ اما در هر صورت کسانی که قصد مهاجرت به استرالیا را دارند از روش های مختلفی برای این کار می توانند استفاده کنند. 

 

  • شرایط مهاجرت به استرالیا برای افرادی که به عنوان مهاجر به این کشور سفر می کنند متفاوت است. بعضی از این افراد ممکن است که بخواهند پناهنده شوند. تعدادی از این افراد هم ممکن است به دلیل ادامه تحصیل یا یافتن کار و حتی ایجاد بیزنس در استرالیا، شرایط مهاجرت به استرالیا برای آن ها فراهم شود.

 با توجه به شرایطی که یک فرد دارد، برای مثال سطح تحصیلات، رشته تحصیلی، شرایط سنی،

سرمایه شخصی و ... شرایط رفتن به استرالیا برای او ممکن است متفاوت باشد و بتواند از چندین حالت مختلف اقدام به دریافت ویزای اقامت در استرالیا کند. برخی هم هستند که هیچ راهکاری برای آن ها پیدا نمی شود و اگر هم پیدا شود، نیاز به هزینه زیادی دارد و درصد موفقیت در آن کم است.


روش های رایج برای گرفتن اقامت دائم در استرالیا
انواع مختلفی از ویزا برای افراد مختلف وجود دارد که به آن ها امکان می دهد به کار و زندگی دائم در استرالیا بپردازند. فقط باید بفهمید که کدام یک از این روش ها برای شما و موقعیت شغلی تان مناسب است. در ادامه با چندین روش رایج برای مهاجرت به استرالیا و گرفتن اقامت دائم در این کشور اشاره می کنیم. 


-    گرفتن اقامت دائم از طریق خانواده
اگر یکی از اعضای خانواده شما مقیم کشور استرالیا باشد، ممکن است برای شما هم شرایط رفتن به استرالیا فراهم باشد. گرفتن ویزای مهاجرتی برای کسانی که پدر، مادر، فرزند، نامزد یا یکی از خویشاوندان نزدیک آن ها، اقامت دائم در استرالیا دارند به راحتی امکان پذیر است. 


-    مهاجرت به استرالیا با راه اندازی بیزنس
اگر جزء افرادی هستید که سرمایه کافی دارید؛ می توانید به عنوان کارفرما در این کشور کسب و کاری را راه اندازی کرده و از این طریق، اقامت دائم در استرالیا را بگیرید. شرایطی که برای گرفتن اقامت دائم از طریق راه اندازی یک بیزینس باید داشته باشید به این صورت است که یک اقامت 5 ساله به شما تعلق می گیرد و باید بعد از ورود به استرالیا در کمتر از 3 سال، اقدام به راه اندازی یک کسب و کار کنید. بعد از آن وقتی دو سال از راه اندازی کسب و کار شما گذشت، به راحتی می توانید اقدام به دریافت اقامت دائم در استرالیا نمایید. بنابراین از طریق راه اندازی یک بیزینس در استرالیا، شما می توانید شرایط لازم برای اقامت دائم در این کشور را برای خود و خانواده خود فراهم کرده و به راحتی از زندگی در استرالیا لذت ببرید.


-    از طریق ویزای تحصیلی 
استرالیا دارای دانشگاه های زیادی است که از نظر سطح علمی در جایگاه مناسبی قرار دارند. کسانی که قصد ادامه تحصیل در یک کشور خارجی را دارند، این کشور بهترین مکان برای ادامه تحصیل است. نرخ جذب دانشجو از سراسر دنیا در کشور استرالیا بیشتر از اروپا و حتی کانادا است. فارغ التحصیلان دانشگاهی استرالیا حقوق کاری بالاتری دریافت می کنند. بنابراین از دیگر روش های فراهم کردن شرایط مهاجرت به استرالیا، دریافت ویزای تحصیلی است.


-    از طریق کار کردن در استرالیا
افراد دیگری که می توانند شرایط اقامت در کشور استرالیا را برای خود فراهم کنند، کسانی هستند که می خواهند در این کشور مشغول کار شوند. اگر به دنبال اشتغال در استرالیا هستید؛ می توانید درخواست اقامت دائم در این کشور را بدهید. قبل از این که اقدامی انجام دهید باید به دنبال فرصت های شغلی مناسب بگردید. وقتی که فرصت شغلی مناسب برای خود را فراهم کردید، تعیین نوع ویزا برای شما راحت تر خواهد بود. شما بعد از آن، امکان درخواست ویزای صاحبان مشاغل موفق (اگر دارای بیزینس هستید)، ویزای کارگران ماهر و یا کارگران غیر ماهر را دارید. البته باید توسط یک کارفرما در استرالیا اسپانسر شوید و این موضوع هم خودش شرایطی را می طلبد که باید دارای این شرایط باشید.


 
-    از طریق ویزای ازدواج
یکی دیگر از مواردی که می تواند شما را واجد شرایط اقامت در استرالیا کند، این است که با یک فرد استرالیایی ازدواج کنید. در واقع شما باید با فردی که مقیم و یا شهروند استرالیا است ازدواج نمایید. افرادی که ویزای نامزدی دریافت می کنند، تنها 9 ماه از زمان ورودشان به این کشور فرصت دارند که با نامزد خود ازدواج نمایند. ویزایی که در این شرایط به شما داده می شود، 2 ساله است و بعد از گذشت 2 سال، چنانچه مشکلی نبود و رابطه شما دوام داشته باشد، می توانید ویزای دو ساله خود را تبدیل به اقامت دائم کنید.


-    گرفتن اقامت از طریق تولد
افرادی که در استرالیا متولد شده باشند، به شرطی که در هنگام تولد یکی از والدین آن ها مقیم استرالیا باشد و اقامت دائم این کشور را داشته باشد، به او تابعیت استرالیا داده می شود. بنابراین با ویزای توریستی نمی توان به استرالیا سفر کرد و فرزند خود را در آنجا به دنیا آورد و درخواست تابعیت کشور استرالیا برای فرزند خود داشت. بنابراین کسانی شرایط مهاجرت به استرالیا و گرفتن اقامت دائم در این کشور را دارند که یکی از والدین آن ها به عنوان سیتیزن استرالیا شناخته شود و اقامت دائم این کشور را داشته باشد.


زندگی کردن در استرالیا
زندگی کردن در استرالیا آرزوی بسیاری از مهاجرانی است که قصد دارند به این کشور مهاجرت کنند. زندگی در این کشور معایب و مزایای خاص خود را دارد. به طور کلی می توان گفت؛ فرهنگ این کشور به گونه ای است که مردمانی خون گرم و مهمانپذیر دارد. از مزیت های زندگی در استرالیا این است که خدمات بهداشتی و درمانی در این کشور به صورت رایگان و یا با هزینه ای بسیار کم در اختیار افرادی که مقیم این کشور هستند، قرار می گیرد. 


گرفتن تابعیت این کشور بسیار ساده است، کافی است که یکی از شرایط اقامت در استرالیا را داشته باشید تا بتوانید به راحتی اقامت دائم این کشور را دریافت کنید. تقریبا همه شهرهای استرالیا برای زندگی مهاجران مناسب هستند. استرالیا محل زندگی حیوانات بی نظیر جهان است. شما با اقامت در این کشور به راحتی می توانید به دیدن کانگوروها، کوالا و سایر حیوانات دوست داشتنی که در این کشور وجود دارند بروید. 


در مورد هزینه زندگی در استرالیا باید بگوییم که، هزینه زندگی در استرالیا کمی بالا است؛ اما اگر شغل خوبی داشته باشید، می توانید درآمد کافی برای یک زندگی راحت و بی دغدغه در این کشور کسب کنید. اخذ مجوز کار در استرالیا کمی زمان بر است و نیاز به صبر و پیگیری بالا دارد. اما ویژگی های خوبی که این کشور دارد باعث شده است که بسیاری از افراد به دنبال فراهم کردن شرایط مهاجرت به استرالیا برای خود باشند.