تاریخ : 16:42 - 1400/08/10
کد خبر : 1071409
سرویس خبری : کارگری و اقتصادی
 

افزایش بیش از ۴۴ درصدی سپرده‌های بانکی در تیرماه ۱۴۰۰

افزایش بیش از ۴۴ درصدی سپرده‌های بانکی در تیرماه ۱۴۰۰

کارگر آنلاین | مانده کل تسهیلات در تیر ماه ۳۲۵۳ هزار و ۵۰۰ میلیارد تومان است که نسبت به تیر و پایان سال گذشته به ترتیب معادل ۵۳.۱ و ۱۶.۵ درصد افزایش داشته است.

براساس گزارشات منتشر شده مربوط به تیرماه 1400 توسط بانک مرکزی، مانده کل سپرده‌ها بالغ بر ۴۴، ۲۸ هزار میلیارد تومان شده است که نسبت به مقطع مشابه سال قبل ۱۳۶۹ هزار میلیارد تومان (۴۴.۸ درصد) و نسبت به پایان سال قبل معادل ۵۵۳ هزار میلیارد تومان (۱۴.۳ درصد) افزایش نشان می‌دهد.

  • بیشترین مبلغ سپرده‌ها مربوط به استان تهران با مانده ۲۴۴۲ هزار میلیارد تومان و کمترین مبلغ مربوط به استان کهگیلویه و بویر احمد معادل ۱۰ هزار میلیارد تومان است.
  • مانده کل تسهیلات بالغ بر ۳۲۵۳ هزار میلیارد تومان است که نسبت به مقطع مشابه سال قبل ۱۱۲۸ هزار میلیارد تومان (۵۳.۱ درصد) و نسبت به پایان سال قبل ۴۶۱ هزار میلیارد تومان (۱۶.۵ درصد) افزایش داشته است. بیشترین مبلغ تسهیلات مربوط به استان کهگیلویه و بویر احمد معادل ۱۰ هزار میلیارد تومان است.

افزایش بیش از ۴۴ درصدی سپرده‌های بانکی در یک سال

  • شایان ذکر است نسبت تسهیلات به سپرده‌ها بعد از کسر سپرده قانونی ۸۱.۵ درصد است که نسبت به مقطع مشابه سال قبل و پایان سال قبل، به ترتیب ۵ و ۱.۳ واحد درصد افزایش نشان می‌دهد. نسبت مذکور در استان تهران ۹۵.۱ درصد و استان کهگیلویه و بویر احمد ۱۰۶.۸ درصد است.


لازم به ذکر است یکی از علل مهم بالا بودن رقم تسهیلات و سپرده‌ها در استان تهران استقرار دفاتر مرکزی بسیاری از شرکت‌ها و مؤسساتتولیدی سایر استان‌ها در استان تهران بوده و عمده فعالیت‌های بانکی آن‌ها ازطریق شعب بانک‌ها و موسسات اعتباری استان تهران انجام میشود.

انتهای پیام/