تاریخ : 09:26 - 1400/08/11
کد خبر : 1074686
سرویس خبری : کارگری و اقتصادی
 

شوک جدید تامین اجتماعی به ۴۵ میلیون بیمه شده/ این بیمارستان ها پذیرش نمی کنند

شوک جدید تامین اجتماعی به ۴۵ میلیون بیمه شده/ این بیمارستان ها پذیرش نمی کنند

کارگر آنلاین | یک فعال کارگری در قزوین اعلام کرد: افزایش بدهی سازمان تامین اجتماعی به مراکز درمانی و بیمارستانی استان قزوین باعث کاهش خدمات به بیمه‌شدگان شده است.

به گزارش کارگر آنلاین ، عیدعلی کریمی با بیان اینکه بهره‌مندی از حداقل خدمات درمانی و بهداشتی حق مسلم بیمه شده تامین اجتماعی استان است، به خبرنگار ایلنا گفت: متاسفانه بدهی سازمان به مراکز درمانی خصوصی سبب کاهش حداقلی خدمات درمانی به بیمه شدگان شده است.

  • او افزود: متاسفانه گزارش‌هایی از جانب برخی بیماران بیمارستان‌های ملکی تامین اجتماعی که غالبا کارگران و بازنشستگان هستند، به گوش می‌رسد مبنی بر اینکه بعد از مراجعه به بیمارستان‌های خصوصی به دلیل افزایش بدهی‌های سازمان پذیرش نمی‌شوند و کسی هم در این زمینه پاسخگو نیست.
  • او گفت: بیشترجمعیت استان قزوین را بیمه‌شدگان تامین اجتماعی به خود اختصاص داده‌اند که تعداد مراکز درمانی ملکی با توجه به این جمعیت بسیار ناچیز است.

به گفته کریمی؛ سازمان تامین اجتماعی با دو بیمارستان جوابگوی بیمه شدگان استان قزوین نیست و پزشکان این مجموعه متاسفانه از یک طرف به بهانه افزایش بدهی‌های سازمان و از طرف دیگر به سبب کاهش و محدودیت‌های بیمه‌ای و همچنین بیمه‌های تکمیلی تمایلی به درمان بیماران در این مراکز ندارند و آنان را به مطب‌های شخصی خود و بیمارستان‌های خصوصی سوق دهند.

او گفت: پزشکان بیمارستان‌های تامین اجتماعی اجازه ندارند به هر دلیلی؛ بیماران به بیمارستان‌های خصوصی و مطب‌های خود ارجاع دهند. این کار ممنوع است و باید با این پزشکان برخورد شود.

  • این فعال کارگری با اشاره به اینکه در این زمینه هیچ گونه نظارتی از سوی مسئولان تامین اجتماعی وجود ندارد، افزود: تعهدات درمانی سازمان تامین اجتماعی در قبال بیمه شدگانش باید با نظارت کامل انجام شود و نباید حقوق بیمه شدگان در بخش درمان نادیده گرفته شود.

دبیر خانه کارگر همچنین در مورد زیاده‌خواهی و اخذ زیر میزی از سوی برخی پزشکان گفت: اگر این اقدام از سوی برخی از پزشکان ادامه داشته باشد ناچار هستیم  اسامی افرادی که حاضر به اجرای قانون نیستند را منتشر کنیم.

  • کریمی خطاب به سرپرست سازمان تامین اجتماعی گفت: سالهاست بیمه شدگان تامین اجتماعی استان علارغم بیان مشکلات درمانی خود به هیچ نتیجه‌ای نرسیده‌اند بنابراین از شخص مدیرکل سازمان درخواست داریم با سفر به قزوین ضمن برسی مشکلات بیمه‌شدگان برای همیشه به مشکلات درمانی آنها پایان دهد.
  • دبیر خانه کارگر در خاتمه با بیان اینکه ارائه تمامی خدمات کلینیکی، پاراکلینیکی و بیمارستانی بیمه شدگان وظیفه بخش درمان سازمان است، تصریح کرد: تعهدات درمانی سازمان تامین اجتماعی در قبال بیمه شدگانش باید با نظارت کامل انجام شده و نباید حقوق بیمه شدگان در بخش درمان نادیده گرفته شود.

انتهای پیام/


منبع : ایلنا