تاریخ : 10:19 - 1400/08/30
کد خبر : 1079804
سرویس خبری : حوادث
 

انهدام ۱۷ باند توزیع مواد مخدر و دستگیری ۱۳۹۶ نفر در شهریار

انهدام ۱۷ باند توزیع مواد مخدر و دستگیری ۱۳۹۶ نفر در شهریار

کارگر آنلاین/ دادستان عمومی و انقلاب شهریار از انهدام ۱۷ باند توزیع مواد مخدر در شش ماهه اول سال جاری خبر داد و گفت: در شش ماهه اول سال جاری موفق به کشف بیش از شش تن مواد مخدر و بازداشت ۱۳۹۶ نفر از سوداگران مرگ شدیم.

حمید عسگری‌پور اظهار کرد: در اجرای سیاست‌های پیشگیری از وقوع جرایم و در جهت مبارزه با مواد مخدر و با همکاری نیروی انتظامی و سایر ارگان‌های ذیربط، در شش ماهه اول سال جاری موفق به کشف بیش از شش تن مواد مخدر و بازداشت ۱۳۹۶ نفر از سوداگران مرگ شدیم.

دادستان عمومی و انقلاب شهریار در ادامه با تاکید بر عزم راسخ دادستانی در برخورد جدی و بدون اغماض با تولید و توزیع‌کنندگان مواد مخدر، از دیگر اقدامات صورت گرفته در این خصوص، به توقیف تعداد ۶۰ دستگاه وسیله نقلیه و انهدام هفت کارگاه تولید و توزیع مواد مخدر صنعتی اشاره کرد.

وی در ادامه با اشاره به اقدامات انجام شده در زمینه مبارزه با جرایم سایبری گفت: در پرونده‌های فیشینگ و باند‌های قمار و شرط‌بندی، تبلیغ و ترویج شرارت، فروش اجناس ممنوعه و قاچاق و جرایم علیه امنیت با رصد فضای مجازی موفق به شناسایی و دستگیری چندین نفر از عوامل اصلی شده‌ایم که در بستر اینترنت و شبکه‌های مجازی مانند اینستاگرام اقدام به فریب، سوءاستفاده و کلاهبرداری از مردم می‌کردند.

عسگری‌پور با اشاره به دستگیری یک کلاهبردار اینترنتی از طریق سایت‌های اعلام نیازمندی با ۵۵ شاکی گفت: با ورود اینترنت به تمام زوایای زندگی امروزی و انجام بسیاری از معاملات در فضای سایبری از شهروندان انتظار هوشیاری و دقت در خصوص انجام امورات خود در محیط اینترنت را داریم.

وی با اشاره به تلاش‌های صورت گرفته در مبارزه با سلاح و مهمات غیر مجاز بیان کرد: از سال ۱۳۹۹ تا پایان شش ماهه نخست سال جاری، مجموعا اقدامات مناسبی در زمینه کشف و مبارزه با افراد مستعد جرایم خشن صورت گرفته است.


منبع : میزان