تاریخ : 14:53 - 1400/09/02
کد خبر : 1079967
سرویس خبری : فرهنگی
 

چرا توهین به خانواده شهدا؟/ بسیاری از جانبازان با استخوان در گلو زندگی می‌کنند

چرا توهین به خانواده شهدا؟/ بسیاری از جانبازان با استخوان در گلو زندگی می‌کنند

کارگر آنلاین | متانی از رویه‌های موجود در بنیاد شهید و نوع برخورد با ایثارگران و جانبازان انتقاد کرد.

به گزارش کارگر آنلاین ، علیرضا متانی، دبیرکل حزب دفاع از ایثارگران و قانون اساسی و سخنگوی جبهه مستقلین و اعتدالگرایان با اظهار تاسف از حواشی پیش آمده برای بنیاد شهید در ارتباط با ایثارگران و شهدای هسته‌ای اظهار داشت: بنیاد شهید به وظایفی که باید انجام می‌داد، عمل نکرد و در واقع نصب مدیرانی که انگیزه لازم برای ایفای نقش حمایتگری برای ایثارگران داشته باشند، اتفاق نیفتاد و درحقیقت اشکال را باید به خود رییس‌جمهور گرفت. اشکال به کسی برمی گرددکه مسئولان را انتخاب کرده است. این جایگاه و ساختار متعلق به افراد باانگیزه ای از جنس خود ایثارگران باید باشد، کسانی که برای انقلاب هزینه داده‌اند، موضوع ایثار و شهادت را می‌فهمند و با گوشت پوست و استخوان شان لمس کرده‌اند. این‌ افراد کجا هستند؟ در بنیاد شهید عریض و طویل چند درصد از خانواده‌های ایثارگران را می‌بینید؟ چند درصد از کسانی که هزینه داده نظام هستند؟ چه جریانی دنبال حذف جریان ایثارگران است و بنیاد دربرابر آن‌ها چه کاری انجام داده است؟

  • وی در انتقاد به بی توجهی به حقوق ایثارگران گفت: با وجود مجموعه‌ای از کتاب‌های یک‌کیلویی و صد کیلویی از قوانین، چنین مشکلات و معضلاتی هنوز وجود دارد؛ چون انگیزه و خواست لازم وجود ندارد و این‌ موضوع توسط کسانی که بنیاد را اداره می‌کنند، پیگیری نمی شود. مجموعه قوانین کشورهای حوزه منطقه و سایر کشورهای و چگونگی برخورد مسئولین‌شان را با مردمی که در جنگ‌ها از میهن خود دفاع کرده اند، بررسی کنید؛ آن‌ها کسی که بخواهد جریان ایثارگری را فدای مطامع خود کند از حیز انتفاع خارج خواهند کرد حتی همین جریان مقابل ما در آمریکا، اگر کسی حتی برای ریاست جمهوری هم اقدام کند ولی سابقه نظامی و جنگاوری‌اش برای کشور و منافع ملی‌اش دچار کمترین اشکالی باشد از صلاحیت کاندیداتوری ریاست‌جمهوری می‌افتد اما این‌جا ما به‌راحتی ایثارگر را حذف کنیم، برخی جریان‌ها خود ایثارگر را حذف می‌کند و شما فکر می‌کنید در این شرایط نباید چنین برخوردهایی پیش بیاید؟!
  • متانی با بیان اینکه این زخم‌های تلنبار شده هر آن امکان باز شدن دارند، خطاب به رئیس جمهور گفت: از آقای رئیسی باید پرسید آقای رئیس‌جمهور شما علنی به ایثارگران قول‌هایی دادید حالا چه کاری برای ایثارگران انجام دادید؟ آقای رئیس‌جمهور نمره شما الان در این باره چند است؟ چرا همیشه باید یک عده مخصوصی باید روی کار باشند و خبری از جوانان ایثارگران و دیگر مردم نباشد، ایثارگان هم از بطن مردم هستند.

وی با اشاره به ادامه این مشکلات در همه دوران‌ها گفت: همین آقای احمدی‌نژاد که دم از مردم می‌زند، به راستی چه کرد؟ بیشترین ضربات را ایثارگران در دوره احمدی ‌نژاد خوردند.

متانی با تاکید بر اینکه با لفاظی نمی‌توان کشور را اداره کرد، گفت: به قول حضرت امام(ره) نمی‌توان با حرف مردم را آرام کرد. این‌همه بودجه‌ای که بنیاد دارد، کجا مصرف‌شده است؟ دستگاه‌هایی که باید نظارت کنند، کجا هستند؟ مجلس و مسئولان تحقیق و تفحص از بنیاد جانبازان کجاست؟ چند سال باید بگذرد؟ چند نسل باید بمیرند تا نتایج این تحقیق مشخص شود؟ چه کسی باید بازخواست شود؟ این سیستم فامیل سالاری و تبار سالاری چه کسی باید جلوی آن را بگیرد؟ ایثارگران جزئی از این مردم هستند و تمام مشکلاتی که ایثارگران دارند نسبت به مردم، هزار برابر است؛ چون هم از دوست و دشمن کنایه خورده‌اند.

  • متانی با ارائه درخواستی از رئیس جمهور گفت: آقای رئیس‌جمهور پای تشکل‌هایی که در ارتباط با ایثارگران هستند، در میان است. رئیس‌جمهور باید نسبت به تعهد خود به این افراد پاسخ‌گو باشند نه آقای قاضی‌زاده! رده ایثارگران هم رده رئیس‌جمهور است و قطعا کمتر از آن نیست درحالی که آقای قاضی‌زاده در برابر ایثارگران حتی کمر خم نکرد. ما مدعی انقلاب و از نهضت انقلابی هستیم؛ ما سرباز امام و رهبری هستیم و آتش به اختیار مطالبه‌گری می‌کنیم.
  • وی با تاکید بر اینکه این مشکلات ریشه دار است، گفت: بسیاری از جانبازان امروز با استخوان در گلو زندگی می‌کنند. قوانینی که در مجلس تایید می‌شود توسط بنیاد به حاشیه می‌رود، انگار بنیاد جانبازان به‌عنوان یک دستگاه، محلی برای پست گرفتن یک عده شده در حالیکه وظیفه‌اش صیانت از حقوق افراد زیرحوزه و زنده نگهداشتن فرهنگ ایثار است.

وی افزود: ما در دفاع از حقوق مردم و ایثارگران و انقلاب در راستای خط ولایت و خط امام از هیچ موضوعی کوتاه نخواهیم آمد و این حرف‌ آخر ماست. مطالبه ما، مطالبه حقوق و مزایای اجتماعی شامل احترام و برخورد اجتماعی است؛ ما حرف نمی‌زنیم که مورد توجه قرار بگیریم، ما حرف می‌زنیم که مسئولین گوش کنند. مسئول یک کلمه قرآنی است و ارزشمند است نه کسی که به خودش اجازه نمی‌دهد ولی‌نعمت خود را ببوسد و احترام کند. آقای رئیس بنیاد شهید این بازی‌ها چیست؟


منبع : نجواخبر