تاریخ : 10:31 - 1400/09/03
کد خبر : 1080009
سرویس خبری : بهداشت و درمان
 

پوست این صیفی چند کیلویی قدیمی ترین و موثرترین روش برای دفع فوری سنگ کلیه است

پوست این صیفی چند کیلویی قدیمی ترین و موثرترین روش برای دفع فوری سنگ کلیه است

کارگر آنلاین | هندوانه پخته برای درمان سنگ کلیه روشی سنتی است. سنگ کلیه پدیده ای است که معمولًا باعث درد در پھلوی راست یا چپ میشود.سنگ دستگاه ادراری یکی از ناراحت کننده ترین بیماری ھا است.

روش پخت هندوانه یکی از راه‌های درمان سنگ کلیه است که از گذشته در بین مردم رایج بوده. جوشاندن هندوانه برای سنگ کلیه تاثیر مثبتی دارد. به علت تاثیر فوری این روش، هنوز هم جزء درمان های خانگی مرسوم است.

              
شیوه‌ی پخت هندوانه
هندوانه 2 تا 3 کیلویی را شسته، سپس با پوست خرد کرده و در قابلمه بدون آب بریزید. زیر گاز را روشن کنید. بعد از جوش آمدن 1 عدد چوب داریچین 10 سانتیمتری را در آن انداخته و درب قابلمه را ببندید. پس از 30 تا 35 دقیقه بدون برداشتن از روی گاز با گوشت کوب شروع به له کردن آن (هندوانه با پوست) کنید. بعد از له شدن مجددا به مدت 10 تا 15 دقیقه بجوشد.
بعد از خنک شدن هندوانه‌ی له شده را صاف کنید. چوب دارچین را به عصاره‌ی صاف شده اضافه کنید.

شیوه‌ی مصرف هندوانه پخته

هنگام مصرف هندوانه‌ی پخته حتما بنشینید. چون ایستادن باعث فشار به مثانه و تخلیه سریع آن میشود.
بین ساعت 5 تا 7 عصر به صورت نشسته، این ترکیبات را به صورت نشسته میل کنید:
1 لیوان آب ھندوانه صاف شده با 1 قاشق مربا خوری عسل و چوب دارچین به آرامی میل کنید.
پس از نوشیدن روی تخت دراز بکشید. بعد از حدود 45 دقیقه احساس درد خواھید کرد. عمل دفع را انجام داده مجدد به تخت برگردید. سپس لیوان دوم را میل کنید. بعد از انجام عمل دفع دوم ، سومین لیوان را میل کنید. تا 2 ساعت بعد از خوردن این سه لیوان عمل دفع سنگ باید انجام شود.
اگر دفع انجام نشد 45 روز بعد مجدد آن را تکرار کنید.
توجه

1. اگر درد صبح شروع شد آب هندوانه و عسل را بنوشید، ولی بین 5 تا 7 عصر هم حتما 2 تا 3 لیوان میل کنید.
اگر کم خون هستید و خون سنگ ساز است و بر اثر مصرف کلسیم و اسید اوریک سنگ ساز شده؛ بین 5 تا 7 عصر حداقل 2 لیوان میل کنید.
2. افراد سودایی و یا سرد مزاج یا کسانیکه رماتیسم دارنددر ھر لیوان 1 قاشق مربا خوری دارچین ھم اضافه کنند. اما ساعت میل کردن این افراد باید بین 9 تا 11 شب 2 تا 3 لیوان و بین 11 شب تا 1 بامداد مابقی را بخورند.
3. کسانیکه مشکل خون ندارند ولی بصورت ارثی سنگ کلیه دارند فقط بین ساعت 11 تا 1 بامداد 2 تا 3 لیوان میل کنند.
4. کسانیکه به علت چاقی سنگ دارند، و مشکل اسید اوریک و مشکل ارث ندارند؛ ساعت 9 تا 11 شب 2 تا 3 لیوان میل کنند. ادامه را بین ساعت 11 تا 1 بامداد مصرف کنند.
اگر مطابق با دستور ذکر شده جوشانده هندوانه مصرف شود در مدت زمان معین سنگ کلیه دفع می شود.
       
فواید هندوانه

  • این میوه تابستانی علاوه بر اینکه باعث دفع سنگ کلیه می شود، فواید و خواص فراوان دیگری دارد.
  • هندوانه بهترین میوه تابستانی اثر اعجاب انگیزی برای دفع سنگ کلیه دارد. نوشیدن هر روز یک لیوان آب هندوانه به مدت یک هفته برای بیماری یرقان و سوزش ادرار و پروستات مفید است. خوردن پوست هندوانه جوشیده برای دفع سنگ کلیه با جنس کربنات کلسیم موثر است.
  • هندوانه صفرابُر است. از ایجاد رسوبات صفراوی در کیسه صفرا و بیماری های کبدی جلوگیری می کند. همچنین می تواند به تعدیل چربی خون کمک کند.
  • از جمله خواص دیگر می توان به خاصیت ضد استفراغ و تهوع بودن آن اشاره کرد. مخصوصاً برای افرادی که در تابستان دچار گرمازدگی می شوند، نوشیدن آب هندوانه با کمی گلاب مفید است.
  • هندوانه ضد عفونی کننده‌ی بدن و در واقع پاک کننده‌ی روده هاست.
  • در طب سنتی چین پوست هندوانه را در جلوی خورشید می گذارند تا خشک شود. سپس از آن برای مبارزه با بیماری استفاده می کنند. به این صورت که 50 گرم پوست هندوانه را در کمی آب می جوشانند و مانند چای آن را می نوشند. چون دارای پتاسیم بالاست برای مبتلایان به فشار خون بالا، فشارهای عصبی و همچنین برای بیماران مبتلا به مرض قند بسیار مفید است.
  • هندوانه با داشتن بیش از 90 درصد آب، برای رفع تشنگی بسیار مناسب است. هیچ میوه ای تا این اندازه آب ندارد. چون هندوانه دارای مقدار خیلی کمی سدیم است، آب زیادی از بدن دفع می شود. برای کسانی که ناراحتی کلیه دارند و افرادی که ادرار غلیظ و زرد رنگ با بوی تند دارند، بسیار خوب است. با نوشیدن آب هندوانه و آب به مقدار زیاد این مشکل از بین می رود.