تاریخ : 20:30 - 1400/09/04
کد خبر : 1080107
سرویس خبری : بهداشت و درمان
 

به راحتی قوز خود را از بین ببرید

بهترین درمان برای بهبود و یا از بین بردن قوز

به راحتی قوز خود را از بین ببرید

کارگر آنلاین | امروزه هیچ درمان پزشکی برای قوز وجود ندارد. با این حال همان طور که در موارد دیگر گفته شد، یک مطالعه کوتاه نشان داده که درمان کیفوز با ورزش یوگا می تواند درمان موثری باشد.

به گزارش کارگر آنلاین بر اساس گفته متخصص یوگا، تری اسمیت، بنیانگذار برنامه درمانی قوز، برنامه درمانی قوز برای موارد حاد دارای چندین مرحله است. این برنامه باید موجب تقویت ماهیچه های ضعیف، باز شدن قلب و قفسه سینه برای بهبود و معکوس سازی قوز و شانه های گرد شود و در عین حال موجب افزایش راست قامتی با افزایش آگاهی فرد از وضعیت بدن خود می شود. یک مسئله مهم برای درمان قوز حاد این است که یوگا برای درمان ماهیچه ها و مفاصل کیفوز از جمله بازوها، راست شدن ستون فقرات، شکم و گردن می شود.

درمان های مفید دیگر

ورزش هایی از قبیل ورزش های کششی کمک به بهبود انعطاف پذیری ستون فقرات می کنند. ورزش برای قوز پشت بسیار مفید بوده و به تقویت عضلات شکم و بهبود وضعیت قرار گیری و بر طرف کردن قوز پشت کمک شایانی می کند.همچنین قوزبند طبی می تواند به خصوص در کودکان مبتلا به بیماری اسکورمن برای کمک به متوقف کردن پیشرفت قوز و رفع قوز پشت به کار رود. این کودکان می توانند برای جلوگیری از وخیم شدن قوز در حالی که استخوان آنها هنوز در حال رشد است از قوزبند استفاده کنند.


روش های جراحی در صورتی انجام می شود که انحنای ستون فقرات بیش از حد به شکل قوزکمر دیده شود و به خصوص اگر به نخاع یا ریشه های عصبی فشار وارد کند. جراحی به کاهش میزان انحنای قوز کمک می کند. متداول ترین روش همجوشی ستون فقرات است که در آن دو یا چند مهره از مهره های آسیب دیده به طور دائم متصل می شوند. عوارض جراحی ستون فقرات ممکن است زیاد باشد و عبارت است از: عفونت، خونریزی، درد، آرتروز، آسیب های عصبی و انحطاط دیسک. جراحی دوم ممکن است در صورتی لازم باشد که عمل جراحی اولیه برای اصلاح این مشکل ناموفق بوده.

ورزش ها و تمرینات کششی برای شکل مناسب بدن

این حرکت کششی در صورتی که شما از درد کمر یا گردن رنج می برید به شما کمک می کند.

  • سر خود را در همه جهات( جلو، عقب، راست و چپ) بکشید یا کج کنید. خود را به صورت دایره نکشید چون موجب افزایش کرنش می شود.
  • گردن را به آرامی ماساژ دهید.
  • بر روی دستان و زانو نشسته و کمر خود را به طرف بالا خم کنید. سپس عکس این حرکت را انجام دهید.
  • حرکات را هر روز تکرار کنید. این حرکت کششی در صبح هنگام به کاهش خواب ناشی از تنبلی ماهیچه