تاریخ : 23:00 - 1400/09/04
کد خبر : 1080108
سرویس خبری : بهداشت و درمان
 

عوارض کیفوز گردن و کمر/ بلایی که  کیفوز می تواند سرتان بیاورد

عوارض کیفوز گردن و کمر/ بلایی که کیفوز می تواند سرتان بیاورد

کارگر آنلاین | با گذشت زمان، مفاصل گردن شما به صورت مستمر فشرده می شود. بسیاری از عضلات گردن به دلیل کشش مستمر سفت می شوند، در حالی که عضلات دیگر به دلیل عدم استفاده ضعیف می شوند. به دلیل افزایش نیروهای فشاری از طریق مفاصل گردن و افزایش کشش عضلانی، احتمال درد زیاد است. بعضی از انواع عوارض سر به جلو آمده از قرار زیر هستند:

به گزارش کارگر آنلاین سر شما سنگین و نیروی زیادی به گردن وارد میکند. است. در بسیاری از بزرگسالان، وزن سر به اندازه وزن توپ بولینگ است. برای اینکه سر شما یک اینچ (حدود 2.5 سانتیمتر) به سمت جلو برود، گردن شما در معرض نیروهای فشاری قرار می گیرد که معادل سه برابر بیشتر از وزن سر است. این مساله به این معناست که اگر سر شما سه اینچ(حدود 7.5 سانتیمتر) جلو برود، و وزن سر شما 5 کیلو باشد، 15 کیلوگرم فشار بر گردن وارد می شود. این میزان کم جلو رفتن سر باعث افزایش انقباض عضلات گردن تا 50 درصد می شود، زیرا آنها برای صاف نگه داشتن سر شما در برابر نیروی جاذبه تلاش می کنند.

با گذشت زمان، مفاصل گردن شما به صورت مستمر فشرده می شود. بسیاری از عضلات گردن به دلیل کشش مستمر سفت می شوند، در حالی که عضلات دیگر به دلیل عدم استفاده ضعیف می شوند. به دلیل افزایش نیروهای فشاری از طریق مفاصل گردن و افزایش کشش عضلانی، احتمال درد زیاد است. بعضی از انواع عوارض سر به جلو آمده از قرار زیر هستند:

  • سر درد
  • ناراحتی گردن
  • سفتی عضلانی در گردن و شانه ها
  • ناراحتی در قسمت میانی کمر
  • سینه درد


بسیاری از افراد دچار مشکلات مکرر یا مزمن می شود، زیرا تنها درد خود را درمان می کنند(برای مثال با داروهای مسکن یا داروهای ضد التهابی غیر استروئیدی )، اما هیچگاه در پی درمان مشکل بوجود آورنده که بیماری افتادگی گردن و قوس مهره های گردن می باشد، نیستند.

بیماری قوز گردن یا قوس گردن به دلیل شرایط زندگی موجود (نشستن های طولانی مدت و عادت کردن به حالت اندامی نامناسب) عارضه شایعی می باشد که گاهی علاوه بر علائم ظاهری همراه با گردن درد و سر درد نیز می تواند باشد. با درمان فیزیوتراپی سر و گردن به جلو آمده می توان اقدام به رفع این مشکل نمود. از جمله درمان های فیزیوتراپی گردن می توان به ورزش و حرکات اصلاحی سر به جلو آمده و افتادگی گردن می باشد.

پیشگیری کیفوز

  • قوز کمر مادرزادی و شوئرمن، هر دو، پی‌آمد وجود مشکلی ساختاری در مهره‌ها هستند؛ در نتیجه به هیچ طریقی نمی‌توان از این نوع کیفوزها جلوگیری کرد. بستن بریس و انجام حرکت‌های اصلاحی پیشرفت قوز پشت شوئرمن را آهسته می‌سازد. اما می‌توان با فیزیوتراپی و انجام حرکت‌های اصلاحی تقویت کننده عضله‌های کمر و پشت، از قوز کمر وضعیتی پیشگیری نمود یا شدت آن را کاهش داد.
  • اکثر بیماران مبتلا به قوز پشت بدون جراحی و با ترکیب روش های فیزیوتراپی و ورزش رفع قوز پشت ، نرمش و دارو نتایج خوبی را در درمان قوز کمر به دست می آورند. حتی در موارد شدیدتری که در نهایت انجام عمل جراحی ضرورت می‌یابد، تقریباً تمام بیماران می‌توانند فعالیت‌های معمول خود را بدون هیچ محدودیتی پس از سپری شدن دوره بهبود از سر بگیرند. چگونگی درمان قوز کمر در کودکان نیز بستگی به شدت و نوع قوز پشت دارد، اما در اکثر موارد بدون نیاز به جراحی و با ورزش برای قوز کمر این مشکل برطرف می شود.