تاریخ : 07:00 - 1400/09/06
کد خبر : 1080150
سرویس خبری : بهداشت و درمان
 

چهار اسموتی  بی نظیر برای پاکسازی و سم زدایی کبد

چهار اسموتی بی نظیر برای پاکسازی و سم زدایی کبد

کارگر آنلاین | عادات بد غذایی و سبک زندگی ناسالم موجب چرب شدن کبد می شود. کبد چرب مشکل فراوانی را برای مبتلایان خود ایجاد می کند.با برخی خوراکی های طبیعی می توان به سم زدایی کبد پرداخت.

 به گزارش کارگر آنلاین ، با توجه به شیوه زندگی ناسالم و عادت های بد خوردن و آشامیدن ما، در طول سال ها به کبد خسارات زیادی وارد می شود. از کبد چرب گرفته تا سیروز و سرطان کبد، کبد ما می تواند تعدادی از مشکلات سلامتی را تجربه کند. در حالی که راهنمایی های خاصی وجود دارد که می توانید به منظور بهبود زخم کبد و جلوگیری از بیماری های کبدی پیگیری کنید، می توانید از این مکمل های مغذی و سالم برای کبد سالم نیز استفاده کنید:

سم زدایی کبد و طرز تهیه اسموتی

1. سم زدایی کبد با اسموتی هویج و چغندر قند
هویج و چغندر را همراه با برگ های پودینا مخلوط کنید. گردو را اضافه کنید. بتاکاروتن، پکتین و سایر مواد مغذی در این سبزیجات می تواند باعث پاکسازی سموم کبدی و جلوگیری از جذب دوباره آنها شود.

2. پاکسازی کبد با اسموتی کلم بروکلی و کلم
چند گل کلم بروکلی را با برگ های تازه کلم ترکیب کنید. بذر چیا و پودر زردچوبه را به این ترکیب اضافه کنید. برای بطعم دار کردن سیب سبز خرد شده را اضافه کنید. با یک مخلوط کن با هم مخلوط کنید. این فیبر غلیظ، ترکیب دوستانه ای برای کبد است که شما را در حفظ  و پاکسازی کبد کمک می کند.

3. سم زدایی کبد چرب با اسموتی لیمو، گلابی و چای سبزچای
چای سبز را دم کنید و آن را در یخچال قرار دهید تا سرد شود. این را با مقدار آب لیمو و گلابی ترکیب کنید. چند برگ نعناع اضافه کنید. با استفاده از گلابی نیازی به استفاده از شیرین کننده نخواهید داشت.

4. سلامت کبد با توت و صمغ گریپ فروت

  • یک فنجان انواع توت ها مانند توت سفید، بلوبری و توت فرنگی را بردارید و آنها را منجمد کنید. این توت های یخ زده را با چند برگ نعناع مخلوط کنید. توت ها و گریپ فروت های غنی از آنتی اکسیدان ها فقط برای مزه مورد استفاده قرار نمی گیرند، بلکه می توانند به مبارزه با التهاب و تقویت عملکرد کبد کمک کنند.
  • شما باید این اسموتی ها را همراه با رژیم غذایی متعادل و سالم استفاده کنید. همچنین در نظر داشته باشید که باید وزن خود را متعادل نگه دارید. آیا می دانید چاقی می تواند یک عامل خطر بزرگ برای بیماری کبد چرب باشد؟ پس به طور منظم ورزش کنید.