تاریخ : 08:55 - 1400/09/10
کد خبر : 1080493
سرویس خبری : کارگری و اقتصادی
 

 قیمت سکه کاهشی است؟ / پیش‌بینی قیمت طلا و سکه امروز ۱۰ آذر

قیمت سکه کاهشی است؟ / پیش‌بینی قیمت طلا و سکه امروز ۱۰ آذر

کارگرآنلاین/ افت قیمت دلار موجب شد سکه‌بازان نیز از موقعیت خرید عقب‌نشینی کنند و در فاز فروش قرار بگیرند. نتیجه قدرت‌گیری کاهشی‌ها از دست رفتن مرز ۲۹ هزار تومانی در بازار دلار و افت قیمت سکه تا نزدیکی حمایت ۱۲ میلیون و ۵۰۰هزار تومانی بود.

 قیمت طلا در معاملات روز سه شنبه تحت تاثیر افت ارزش دلار و ارزیابی تاثیر امیکرون بر اقتصاد جهانی از سوی سرمایه گذاران، اندکی افزایش یافت.

بهای هر اونس طلا برای تحویل فوری با ۰.۲ درصد افزایش، به ۱۷۸۷ دلار و ۷۰ سنت رسید.
 

در بازار معاملات آتی آمریکا، هر اونس طلا با ۰.۳ درصد افزایش، به ۱۷۹۰ دلار و ۴۰ سنت رسید. بهای معاملات این بازار روز گذشته با ۰.۲ درصد کاهش، در ۱۷۸۲ دلار و ۳۰ سنت بسته شده بود.

شاخص دلار در معاملات روز جاری ۰.۱ درصد کاهش یافت و طلا را برای خریداران غیرآمریکایی اندکی ارزان‌تر کرد.

شمار رو به رشدی از کشورها برای مقابله با شیوع واریانت جدید ویروس کرونا، محدودیتهای سفر اعمل کرده اند. سازمان جهانی بهداشت روز دوشنبه هشدار داد واریانت جدید ریسک بسیار بالای افزایش موارد ابتلا را به همراه دارد.

با توجه به امیدواری‌ها نسبت به نتیجه مذاکرات برجام و تاثیر کاهشی آن بر روند قیمت دلار در بازار داخل و همچنین تغییرات ناچیز اونس طلا در معاملات بازار جهانی در پی شیوع ویروس اومیکرون، دیروز قیمت سکه امامی در واکنش به این عوامل به سمت مرز حمایت فنی مهم ۱۲میلیون و ۵۰۰‌هزار تومانی خود عقب‌نشینی کرد؛ به طوری که روز سه‌شنبه در بهای ۱۲میلیون و ۵۷۰‌هزار تومان مورد داد و ستد قرار گرفت.

به گفته عده‌‌‌ای از کارشناسان بازار طلا انتشار سیگنال‌‌‌های کاهشی از سوی توافقات برجامی به بازارها، به‌ویژه بازار ارز، می‌تواند طلا را برای روزهای آتی با افت قیمت‌‌‌ روبه‌رو کند که همین امر احتمال سنگین شدن کفه ترازوی سمت سرمایه‌گذاران برای فروش سکه را در پی دارد. بر این اساس به نظر می‌رسد قیمت‌‌‌ سکه به سمت سطوح پایین‌‌‌تر سوق داده می‌شود.
نوسان شدید اونس

اونس طلا در معاملات بازار جهانی روز سه‌شنبه تحت‌تاثیر افت ارزش شاخص دلار و ارزیابی‌‌‌های سرمایه‌گذاران از تاثیر شیوع ویروس جدید کرونا موسوم به اومیکرون بر اقتصاد جهانی، نوسان شدیدی حدود ۳۷ دلار داشت.

ابتدا تا ۱۸۱۰ دلار بالا رفت و سپس تا ۱۷۷۱دلار سقوط کرد و در ساعت ۲۰ و ۲۰دقیقه به وقت تهران به ۱۷۸۱ دلار رسید.

بخشی از نوسانات اونس طلا در روزهای اخیر می‌تواند به دلیل نزدیک شدن به تاریخ انتشار آمار اقتصادی و اشتغال ایالات‌متحده آمریکا باشد. علاوه بر این سرمایه‌گذاران در انتظار اظهارات سیاست‌‌‌های پولی رئیس فدرال‌رزرو در برابر کنگره و تاثیر آن بر روند طلا هستند؛ به طوری که هشدارهای جرومی پاول از ظهور نوع جدید کووید-۱۹، باعث شده است تا دورنمای تورم مبهم شود و قیمت‌‌‌ طلای جهانی ممکن است طی مدتی طولانی‌‌‌تر از حد انتظار افزایش پیدا کند.


منبع : تجارت نیوز