تاریخ : 09:31 - 1400/10/28
کد خبر : 1083672
سرویس خبری : بهداشت و درمان
 

 بعد از ماساژ بدن باید این نکات را رعایت کنید

بعد از ماساژ بدن باید این نکات را رعایت کنید

کارگر آنلاین/ماساژ که این روز ها بسیار مورد توجه قرار گرفته است تاثیر زیادی بر سلامت ما دارد اما باید توجه داشت که از انجام برخی کار ها بعد از ماساژ پرهیز کرد .

وقتی که بعد از ماساژ آب ننوشید، سیستم لنفاوی و جریان خون خوب عمل نمی‌ کند و در نتیجه سموم از بدن دفع نمی شوند و همین باعث تجمع سموم در بدن می گردد؛ بنابراین هرگز فراموش نکنید که بعد از ماساژ حتماً آب بنوشید. بهتر است از نوشیدنی های ادرار آور مانند قهوه استفاده نکنید و فقط آب مصرف کنید.

نوشیدن آب
سریع دوش نگیرید

بسیاری از افراد فکر می‌ کنند که بعد از ماساژ سریعاً باید دوش بگیرند و روغن‌ ها را بشویند اما این یک اشتباه بزرگ است. ماساژ باعث می شود که روغن ها روی بدن گرم شوند؛ بنابراین باید روی بدن بمانند تا بطور کامل جذب سلول های پوستی شوند. پس حداقل یک ساعت قبل از رفتن به حمام، صبر کنید.
با آب داغ دوش نگیرید

کاملاً طبیعی است که بعد از یک ماساژ طولانی و آرامش دهنده، وسوسه شوید که به حمام بروید و دوش آب داغ را باز کنید اما بعد از اینکه یک ساعت سپری شد و خواستید دوش بگیرید، باید مراقب باشید که از آب داغ استفاده نکنید؛ مخصوصا اگر از مشکلات عضلانی رنج می برید زیرا باعث افزایش التهابات می‌ شود. پس بهتر است که آب سرد را جایگزین کنید تا بدن ریلکس شده و آرامش پیدا کند.

دوش آب گرم
غذای سنگین نخورید

ماساژ احساس گرسنگی می دهد زیرا جریان خون افزایش پیدا می‌ کند و شما تمایل دارید که بعد از آن غذای سنگین بخورید. خوردن غذای سنگین بعد از ماساژ باعث کوفتگی بدن می‌ شود و احساس خستگی را ایجاد می‌ کند و کاملا انرژی را از بین می برد. به جای آن یک میان وعده سالم و انرژی زا بخورید که فقط شکم تان خالی نباشد.
کار سنگین انجام ندهید

ماساژ باعث می شود که بدن و ذهن آرامش پیدا کند. بهتر است که در چنین حالتی به خودتان فشار نیاورید و کار سنگین انجام ندهید؛ به عنوان مثال بعد از ماساژ سریعا به باشگاه نروید، زیرا به ماهیچه هایتان آسیب وارد می شود.

سعی کنید به جای آن کار های سبک انجام دهید؛ به عنوان مثال کتاب خواندن؛ تماشای فیلم یا هر کار آرامش بخش ذهنی و جسمی بعد از ماساژ توصیه می شود.