تاریخ : 15:09 - 1400/10/28
کد خبر : 1083709
سرویس خبری : فرهنگی
 

آشنایی با اعجازهای قرآن در حوزه سلامت

آشنایی با اعجازهای قرآن در حوزه سلامت

کارگرآنلاین | سرپرست معاونت قرآن و عترت اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان شمالی با بیان اینکه قرآن شفا و رحمت دل‌های بیمار و افکار پریشان انسان‌ها است گفت: باید از آموزه‌ها و توصیه‌های قرآنی در حوزه سلامت بیش‌ از پیش بهره برد.

به گزارش کارگرآنلاین حجت‌الاسلام احمد محمدی اظهار داشت: قرآن کریم برای تمام امورات زندگی انسان‌ها برنامه‌های خوبی دارد که از جمله آن می‌توان به برنامه‌های این کتاب آسمانی در حوزه سلامت اشاره کرد.

وی افزود: قرآن به‌عنوان کتاب راهنمای بشر برای زندگی سعادتمند، در راستای دستیابی انسان و جامعه به سلامت روان و جسم نیز دارای روش و اصول است.

حجت‌الاسلام محمدی با اشاره به اینکه متأسفانه محافل علمی به آموزه‌های قرآنی در راستای دستیابی به روش‌های سلامت جامعه کم‌توجه هستند، گفت: محققان برای دستیابی به روش‌های تأمین سلامت روحی و روان افراد جامعه از طریق دستورات موجود در قرآن باید بیش‌ازپیش تلاش کنند.

وی تأکید کرد: نباید محافل علمی، فعالان قرآنی و دانشگاه‌ها از آموزه‌های قرآن غافل باشند که بی‌شک این مهم تضمین‌کننده سلامت روان، روح و جسم افراد است.

سرپرست معاونت قرآن و عترت اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان شمالی با اشاره به تأکیدات قرآن بر سلامت روان افراد جامعه، اظهار داشت: منشأ اصلی بیماری‌های جسمی از روان انسان نشأت می‌گیرد.

وی با بیان اینکه محافل علمی به آموزه‌های قرآنی در راستای دستیابی به روش‌های سلامت جامعه کم‌توجه هستند، گفت: این کم‌توجهی سبب می‌شود تا اشاره‌های علمی موجود در قرآن از نتایج تحقیقات مراکز علمی و پژوهشی غرب بیرون بیاید.

حجت‌الاسلام محمدی با اشاره به وجود اعجازهای علمی موجود در قرآن، افزود: هم‌اکنون برخی از مسائل پزشکی و علمی توسط محققان کشف می‌شود که قرآن قبلاً به آنها اشاره کرده است.

وی ادامه داد: قرآن در حدود ۶ هزار و ۲۳۶ آیه درزمینهٔ پرورش صحیح انسان و حفظ بهداشت روان سخن گفته است که با مراجعه به آیات و روایات روشن می‌شود که قرآن نسخه شفابخش خدای سبحان برای بیماران روانی است.

سرپرست معاونت قرآن و عترت اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان شمالی با اشاره به اینکه قرآن به‌عنوان یک درمانگر و درمان خود را معرفی می‌کند و خداوند را نیز به‌عنوان درمان و دار و بیان می‌دارد، خاطرنشان کرد: برخی از محققان و متخصصان علوم پزشکی، پژوهش‌های متعددی در این مورد انجام داده‌اند و تأثیرات آموزه‌ها و آیات قرآن را در بهداشت روانی و تأمین سلامت روح و روان انسان بررسی کرده‌اند.