تاریخ : 16:00 - 1400/10/28
کد خبر : 1083718
سرویس خبری : فرهنگی
 

مؤثرترین نسخه امراض روحی را بشناسید

مؤثرترین نسخه امراض روحی را بشناسید

کارگرآنلاین | مدیر خانه قرآن شهری امام محمدباقر(ع) تبریز اظهار کرد: قرآن کریم جامع‌ترین و مؤثرترین نسخه امراض روحی است و از این رو، قرآن به دارویی که بالاتر از آن دارویی نیست، توصیف شده است.

به گزارش کارگرآنلاین اقدس اکبری، مدیر خانه قرآن شهری امام محمدباقر(ع) تبریز اظهار کرد: قرآن کریم جامع ترین و موثرترین نسخه امراض روحی است و از این رو، قرآن به دواء لیس بعده دواء، دارویی که بالاتر از آن دارویی نیست، توصیف شده است.

وی، قرآن کریم را نشانگر راه دانست و افزود: قرآن کریم نشانگر راهی است که پیمودن آن انسان را از یوغ بردگی ستمگران نجات می‌دهد و از اسارت در زنجیر جهل، خرافه و هواهای شیطانی می رهاند و او را در مسیر سلامت قلب، پاکی ظاهر و باطن و پیشرفت مطلوب انسانی و معنوی قرار می‌دهد.

اکبری، با اشاره به فرموده حضرت محمد(ص) خاطرنشان کرد: پیامبراکرم(ص) می‌فرمایند: ای مردم! شما در منزل آرامش و صلح هستید و شما در حال سفرید، شما را به شتاب می‌برند. شاهدید که گذر شب و روز، هر نویی را کهنه می‌کند و هر دوری را نزدیک می‌گرداند و هر وعده ای را به سر می‌آورد. پس، برای میدان مسابقه دور و درازی که در پیش دارید، آماده کوشش شوید.

وی افزود: تلاوت به معنای خواندن و تدبر در معنای آن در خصوص کتاب‌های آسمانی از جمله قرآن، باید به عنوان امری روزانه انجام شود؛ زیرا خواندن و تدبر در آیات قرآن افزون بر ایجاد شناخت نسبت به هستی، فرمان هایی را نیز به خواننده منتقل می‌کند که بر پایه آن می‌تواند به سعادت دنیا و آخرت دست یابد.

اکبری از برکت خواندن قرآن گفت و تاکید کرد: برکتی که خواندن قرآن با خود به همراه دارد، نورانیت و افزودن خیر و برکت به خانه است.