تاریخ : 17:34 - 1400/10/28
کد خبر : 1083722
سرویس خبری : بهداشت و درمان
 

علائم جدید ویروس امیکرون را بشناسید

علائم جدید ویروس امیکرون را بشناسید

کارگر آنلاین | نتایج بررسی‌های انجام شده نشان می‌دهد که سویه امیکرون ویروس کرونا ممکن است باعث ایجاد مه مغزی شود.

به گزارش کارگر آنلاین ، همانطور که مشخص است گونه امیکرون ویروس کرونا با سرعت زیادی در سراسر دنیا در حال گسترش است و علائم آن نسبت به گونه دلتا خفیف‌تر است و خطر بستری شدن در بیمارستان و مرگ و میر را افزایش نمی‌دهد. به نظر می‌رسد که علائم این گونه جدید با دیگر سویه‌های ویروس کرونا متفاوت است.

علائم جدید کرونا امیکرون چیست؟

  • گزارش‌های ارائه شده نشان می‌دهد که افراد مبتلا به گونه امیکرون ویروس کرونا معمولاً علائم کلاسیک بیماری مانند سرفه، تب و از دست دادن حس بویایی و چشایی را تجربه نمی‌کنند، بلکه دچار علائم دیگر مانند مه مغزی می‌شوند. متخصصان معتقدند که کووید -۱۹ بر بخش‌های مختلف بدن از جمله مغز و دیگر سیستم‌ها تأثیر می‌گذارد.
  • آسیب ناشی از ویروس کرونا به ریه‌، قلب، کلیه‌ و دیگر اندام‌های بدن ممکن است تفکر را مختل کند و منجر به بروز مه مغزی شود. تعریق شبانه و از دست دادن اشتها نیز دیگر علائم غیرعادی مشاهده شده در میان افراد مبتلا به گونه امیکرون ویروس کرونا در نظر گرفته شده است.

اطلاعات ارائه شده نشان می‌دهد که احتمال نیاز به مراقبت‌های پزشکی در میان افراد مبتلا به گونه امیکرون ۳۱ تا ۴۵ درصد کمتر از دیگران است. علاوه بر این، احتمال اینکه افراد مبتلا به گونه امیکرون در بیمارستان بستری شوند بین ۵۰ تا ۷۰ درصد کمتر از احتمال بستری شدن به دلیل آلوده شدن به گونه دلتا است.