تاریخ : 17:57 - 1400/11/05
کد خبر : 1084193
سرویس خبری : بهداشت و درمان
 

این دانه ی های بی رحم سفیدی موی شما را سیاه می کند

این دانه ی های بی رحم سفیدی موی شما را سیاه می کند

کارگر آنلاین | با گذر سن همه‌ی شما شاهد مو‌های سفیدی در بین مو‌های خود خواهید بود. این امر ممکن است برای عده‌ای ناراحت‌کننده باشد، به همین دلیل روش‌های مختلفی برای از بین بردن سفیدی مو‌ها به وجود آمده است. سفید شدن مو‌ها نیز علت‌های مختلفی دارد و بیشترین دلیل آن می‌توانند به عوامل ژنتیکی، استرس، شرایط محیطی و وراثت مربوط باشد.

به گزارش کارگر آنلاین ، برای جلوگیری از سفید شدن زودرس مو‌ها باید از مواد غذایی استفاده کرد که حاوی املاح روی، آهن، پتاس و منگنز باشد تحقیقات نشان داده کمبود فلزاتی مانند آهن، روی، منگنز، تیتانیوم، تنگستن و مس از عوامل اصلی در سفید شدن مو‌ها هستند.

  • هلیله سیاه داروی گیاهی بسیار مفیدی است که طبع سرد و خشکی دارد. ازجمله خواص دارویی آن می‌توان به تقویت‌کنندگی معده و تحریک سیستم گوارشی برای هضم غذا اشاره کرد. درمان سوزش سر دل درمان اسهال و رفع یبوست نیز از دیگر موارد استفاده از گیاه هلیله سیاه هستند. همچنین جویدن هر شب هلیله سیاه در صورت استمرار باعث کاهش بیماری آسم می‌شود. این گیاه باعث تقویت بینایی و افزایش نور چشم شده و برای درمان بیماری‌های چشمی نیز می‌توانید چشم خود را با دم‌کرده آن شستشو دهید. همچنین برای رفع سیاهی دور چشم نیز مؤثر است، اما یکی از مهم‌ترین خواص این گیاه درمان سفیدی مو است.

خبرنگار : یگانه تیمورپور