تاریخ : 10:23 - 1401/01/28
کد خبر : 1088365
سرویس خبری : بهداشت و درمان
 

این ویتامین از بی خوابی نجاتت میده

این ویتامین از بی خوابی نجاتت میده

کارگر آنلاین| برخی ویتامین ها تاثیر بسزایی در بی خوابی و افزایش کیفت خواب دارند بنابراین برای داشتن خوابی راحت باید مصرف این ویتامین ها را شروع کنید.

ویتامین ث

فواید ویتامین سی برای سیستم ایمنی بسیار زیاد است اما آیا می دانستید که این ویتامین برای خواب هم اهمیت بسیار زیادی دارد؟ مطالعه ای در سال 2014 نشان می‌ دهد افرادی که سطح پایینی از ویتامین ث دارند، شب ها بیشتر بیدار می مانند. به خاطر همین باید سعی کنید که ویتامین c به بدن خود برسانید که در میوه ها خیلی زیاد وجود دارد.
آهن

آهن به انتقال اکسیژن در سراسر بدن کمک می کند و به همین دلیل؛ کمبود آن باعث می شود که احساس خستگی داشته باشید‌‌. اسفناج جزء سبزیجاتی است که آهن زیادی دارد. کمبود آهن می‌ تواند باعث مشکلاتی مانند سندروم پای بیقرار شود که حس ناراحتی را در افراد زیاد می‌ کند که اگر آهن به بدن برسد، این مشکل برطرف خواهد شد‌. اگر کم خونی و فقر آهن دارید، ممکن است نیاز به مصرف مکمل داشته باشید.
منیزیم

منیزیم جزء مواد معدنی ضروری است که در تولید هورمون ملاتونین یا همان هورمون خواب تاثیر زیادی دارد، تنش عضلانی را از بین می‌ برد و باعث می‌ شود که شما خواب راحتی داشته باشید. مهم تر از همه این که سیستم عصبی را آرام می کند. البته اگر نارسایی کلیه یا ضربان قلب بسیار آهسته ای دارید، نباید از مکمل منیزیم مصرف کنید. در عوض، از غذاهایی با محتوای منیزیم بالاتر مانند سبزیجات برگ سبز، کدو تنبل، دانه های کنجد و آجیل لذت ببرید.

غذاهای منیزیم دار
ویتامین ب 12

ویتامین ب 12 باعث می شود که عصب و سلول های خون سالم بماند و بدن به اندازه کافی انرژی داشته باشد. این ویتامین را می‌ توانید برای رفع خستگی و از بین بردن مشکلات خواب استفاده کنید.
ال- تریپتوفان

ال- تریپتوفان یک آمینو اسید ضروری است که بدن از آن برای ساخت پروتئین استفاده می‌ کند. این ویتامین برای ترشح سروتونین ضروری است و یک انتقال دهنده عصبی می باشد که به تولید سلول های سالم برای داشتن یک الگوی خواب مناسب می‌ پردازد. به خاطر همین باید آن را از رژیم غذاییِ خود دریافت کنید.
ملاتونین

شب ها؛ بدن هورمونی به نام ملاتونین تولید می کند که باعث تنظیم ریتم شبانه روزیِ بدن هنگام صبح و شب می شود. تحقیقات نشان می دهد که مصرف مکمل ملاتونین می‌ تواند خواب را تنظیم کند و باعث زیبایی پوست نیز شود. بهتر است که این ویتامین را یک ساعت قبل از خواب مصرف کنید.

مکمل ملاتونین
ویتامین دی

تحقیقات نشان می دهد که ارتباطی بین سطح پایین ویتامین دی و کیفیت پایین خواب؛ وجود دارد. مصرف ویتامین دی را می توانید با اجازه پزشک شروع کنید یا اینکه سعی کنید از آفتاب؛ این ویتامین را دریافت کنید؛ توجه داشته باشید که در مصرف این ویتامین زیاده روی نکنید؛ زیرا ویتامین دی بیش از حد می تواند منجر به یبوست، حالت تهوع، استفراغ و سنگ کلیه شود.
کلسیم

مطالعات نشان می‌ دهند که کمبود کلسیم باعث بهم ریختگی چرخه خواب می شود. باید مراقب باشید که سطح کلسیم بدن تان افت نکند و در حد تعادل باشد؛ از این روی باید به اندازه کافی لبنیات استفاده کنید، در مواقع لزوم می توانید از مکمل کلسیم هم استفاده نمایید.
امگا 3

3 جزء چربی های سالمی است که فواید زیادی را به قلب و مغز می رساند. تحقیقات نشان می دهد که مکمل امگا 3 باعث خواب بهتر نیز می شود. ماهی های چرب مانند سالمون دارای امگا 3 زیادی هستند.