تاریخ : 17:02 - 1401/02/27
کد خبر : 1089696
سرویس خبری : بهداشت و درمان
 

وزن خود را اینگونه به سرعت کاهش دهید

وزن خود را اینگونه به سرعت کاهش دهید

کارگرآنلاین | مصرف دمنوش‌های معرفی شده در این بخش به طور معجزه آسایی شما را به هدف لاغری نزدیک می‌کند.

به گزارش کارگرآنلاین گیاهان دارویی سال‌های متمادی در فرهنگ ایران و ایرانی نقش داشته و تقریبا بخشی از این گیاهان همواره در آشپزخانه یا گنج‍ه‌های اکثر ایرانی‌ها وجود داشته که مردم براساس آموزه‌های قدیمی از خواص زیاد آن‌ها استفاده می‌کنند. 
اما حالا چند سالی می‌شود که برچسب دمنوش به دم کرده و عصاره این گیاهان زده شده و شکل مدرن به خود گرفته است. دمنوش‌ها همان جوشانده‌های مادربزرگ‌ها است که هرکدام برای یک درد یا بیماری خوب هستند، امروز در بسته بندی‌ها و فرم‌های کیسه‌ای یا باز در فروشگاه‌ها عرضه می‌شوند.
 
صرف نظر از شکل و نام آنها، باید گفت که دمنوش‌ها لذت بی مانندی دارند و علاوه بر رفع مشکلات جسمی، روح آدم را تازه می‌کنند.
 
پس برای آشنایی با روش تهیه انواع مختلف آن‌ها با ما همراه باشید.
 
 
لاغری و سلامتی یک نیاز طبیعی است. اما برای بسیاری به آرزو تبدیل شده است. برای مثال همین چربی دور شکم که هم تناسب اندام را بهم می‌زند و هم سلامتی را به خطر می‌اندازند آنقدر سمج و سرسخت است که نه به راحتی آب می‌شود و نه به این سادگی‌ها دست از سرتان برمی‌دارد.
 
اگر شما هم یک فرد چاق با شکم بزرگ هستید احتمالاً دنبال راه حلی می‌گردید تا از شر این مهمان مزاحم و حال خراب کن، راحت شوید.
دمنوش‌های لاغری شاید همان چیزی باشد که دنبالش هستید. البته تردیدی نیست که این دمنوش‌ها به تنهایی نمی‌توانند معجزه کنند، ولی نوشیدن دمنوش‌های لاغری به طور مرتب و برای مدت زمانی طولانی تأثیری چشمگیر و غیرقابل انکار در لاغری شما خواهند داشت.
 
***دمنوش نعنا فلفلی و دارچین
 
خواص درمانی
 
دمنوش نعنا فلفلی باعث حفظ تناسب اندام از طریق کاهش وزن می‌شود؛ نعنافلفی یک گیاه دارویی معطر است که دستگاه گوارش و صفرا را تحریک کرده و خاصیت ضد التهابی دارد همچنین استنشاق بوی آن برای بهبود سرماخوردگی و عفونت‌های گلو بسیار مفید است.
 
این دمنوش باعث ترشح صفرا و کمک به هضم غذا، از بین بردن میکروب‌های دهان، ضد اسپاسم، ضد نفخ، ضد عفونی کننده، خلط آور، ضد خارش و آرام بخش است.
 نعنا فلفلی دو قاشق چایخوری
چوب دارچین  دو تکه
عسل یا نبات به دلخواه
 
 
نعنا فلفلی و دو عدد چوب دارچین را در یک قوری چینی بریزید و آب جوش را به آن اضافه کنید سپس حدود ۱۵ دقیقه صبر کنید تا دمنوش دم بکشد و در آخر در صورت تمایل آن را با نبات یا عسل شیرین کنید.
 
 
***دمنوش چای ماسالا
 
چای ماسالا یک چای اصالتا هندی است که از ترکیب چای، شیر و چندین ادویه تهیه می‌شود همچنین این چای مناسب برای عصرانه در روزهای سرد زمستانی و یا رفع خستگی است.
 
در حال حاضر این چای در قسمت‌های زیادی از دنیا شناخته شده است و تنوع زیادی در طرز تهیه آن وجود دارد و تقریبا می‌توان گفت که دستور العمل ثابتی برای تهیه این چای وجود ندارد؛ ولی چای، شیر، ادویه و زنجبیل در تمام دستورالعمل‌ها به کار گرفته شده است.
 
 
مواد لازم
میخک  ۶ عدد
هل  ۷ عدد
چوب دارچین  ۲ تکه
زنجبیل  ۲ حلقه
پودر رازیانه  ۱ قاشق غذاخوری
آب  ۲ پیمانه
شیر  ۲ پیمانه
چای کیسه‌ای  ۲ عدد
عسل به میزان دلخواه
 
 
 
همه مواد به غیر از چای، شیر و عسل را درون ظرفی بریزید و به مدت ۱۰ دقیقه روی حرارت ملایم قرار دهید سپس چای را اضافه کنید و اجازه دهید به مدت ۵ دقیقه بماند وبعد از این مراحل شیر داغ را اضافه کنید و بعد از روی حرارت بردارید.
 
چای مالاسکا را از صافی عبور دهید و در لیوان مناسب سرو کنید و در آخر به میزان دلخواه عسل به آن اضافه کنید.