تاریخ : 16:14 - 1401/02/28
کد خبر : 1089737
سرویس خبری : فرهنگی
 

چگونه به کودکان بیاموزیم از شکست، پل پیروزی بسازند؟

چگونه به کودکان بیاموزیم از شکست، پل پیروزی بسازند؟

کارگرآنلاین | یک روانشناس گفت: والدین باید در مقابل موفقیت‌ها و شکست‌های کودکان خود، منطقی رفتار کنند.

به گزارش کارگرآنلاین علی قربانی روانشناس و مشاوره کودک و خانواده درخصوص برخورد مناسب با کودک اظهار کرد: طبیعی است که هر کودکی در مراحلی از دوران کودکی کار درست یا اشتباهی کند، بنابراین لازم است تا والدین با شکست‌ها و موفقیت‌های کودک خود برخورد منطقی داشته باشند.

وی افزود: تشویق کودک در برابر موفقیت‌های او سبب می‌شود که انگیزه‌اش برای انجام کار‌های دیگر از بین نرود، همچنین تنبیه کودک به خاطر کارهای ناشایست او، روش نادرستی است.

این روانشناس با بیان اینکه بزرگ کردن موفقیت و بسیار منفی جلوه دادن شکست هیچ کدام صحیح نیست، گفت: اگر فرزندتان در یک مسابقه ورزشی مدال می‌آورد، آن را زیاده از حد بزرگ و با اهمیت جلوه ندهید، زیرا اگر دوباره نتوانست مدال بیاورد، شدیداً احساس بی‌ارزشی می‌کند و اگر هم شکست خورد، آن را زیاد سرزنش نکنید، تا بتواند باز تلاش خود را از سر گیرد.

قربانی با اشاره به اینکه شکست و موفقیت در تحصیل اهمیت ویژه‌ای در آینده‌ فرزندان دارد، تصریح کرد: هنگامی که کودکتان در مراحل تحصیلی موفقیتی را کسب می‌کند، آن را تشویق کنید، زیرا این موضوع سبب تلاش بیشتر او برای انجام کارهای بزرگ‌تر در آینده خواهد شد.