تاریخ : 16:01 - 1401/03/02
کد خبر : 1089928
سرویس خبری : بهداشت و درمان
 

درمان خانگی برای رفع خال های گوشتی

درمان خانگی برای رفع خال های گوشتی

کارگرآنلاین | خال‌های گوشتی، زائده‌های گوشتی و برآمده‌ای بر روی پوست شما هستند. آن‌ها به‌ظاهر همانند زگیل هستند ولی از انواع زگیل‌ها نیستند.

به گزارش کارگرآنلاین خال‌های گوشتی، زائده‌های گوشتی و برآمده‌ای بر روی پوست شما هستند. آن‌ها به‌ظاهر همانند زگیل هستند ولی از انواع زگیل‌ها نیستند.

۱- روغن درخت چای
روغن درخت چای، که به نام روغن مِلالِکوا (melaleuca oil) شناخته می‌شود، یک اسانس بومی مناطق کوئینزلند و استرالیا هست. خواص درمانی آن به علت داشتن ویژگی‌های ضد باکتری، ضد قارچ و ضدویروس باعث شده است که بسیاری از پزشکان این عصاره را به‌عنوان راه درمان طبیعی بسیاری از مشکلات پوستی پیشنهاد کنند.

در یک مطالعه به اثبات رسیده است که ترکیب کردن روغن درخت چای با نقره می‌توانید اثرگذاری آن را افزایش دهد. چه چیزی باعث می‌شود که روغن درخت چای، درمان مناسبی برای خال‌های پوستی باشد؟

روغن درخت چای باعث می‌شود این خال‌ها از داخل شروع به خشک شدن کنند و بدون درد و آسان آن‌ها بعد از مدتی از پوست شما جدا می‌شود. معمولاً با دو هفته استفاده مداوم از این عصاره می‌توانید خال‌های پوستی خودتان را درمان کنید.

روش درمان به این صورت است که چند قطره از عصاره را به روی پنبه بریزید و روی خال‌های خودتان آن را مالش دهید. در طول روز دو بار از این روش استفاده کنید.

 

۲- سرکه سیب
برای هزاران سال، سرکه سیب به‌عنوان یک درمان مؤثر در طب سنتی برای دردهایی نظیر درد دندان تا مسمومیت‌ها بوده است. در مواردی مشاهده‌شده است که از سرکه سیب برای درمان شوره سر و آلرژی هم استفاده‌شده است.

دلیل استفاده از سرکه سیب، خود سیب است که سالها در درمان‌های مختلف وجود داشته است. کلئوپاترا در درمان‌های خودش از سرکه سیب استفاده می‌کرده است. مانند عصاره درخت چای، سرکه سیب هم خواص ضدعفونی‌کننده دارد و در شرایط مختلف می‌توانید برای از بین بردن خال‌های پوستی استفاده شود.

از سرکه سیب برای از بین بردن خارش‌های موضعی که درنتیجه رشد باکتری‌ها است هم می‌توان استفاده کرد. از سرکه سیب همانند سایر درمان‌های خال‌های پوستی استفاده کنید ، مقداری از آن را با انگشت یا پنبه به روی خال بمالید ، مطمئن شوید که ناحیه دور خال کاملاً تمیز بوده باشد.

ممکن است بار اول، استفاده از سرکه سیب برای خال‌هایی که زخم شده‌اند دردآور باشد. برای مدتی بگذارید تا سرکه خودش بپرد و یا آن را تمیز کنید. برای چند هفته باید این کار را تکرار کنید.

 

۳- روغن پونه
پونه یکی از مواد افزودنی در آشپزی است که بوی بسیار تند و خوبی دارد. این ماده دارای خواص ضد باکتری و ضدالتهابی است که می‌تواند برای پوست شما مناسب باشد.درمان با روغن پونه می‌تواند بین ۳ تا ۴ هفته طول بکشد.

بهترین حالتی که می‌توانید از روغن پونه استفاده کنید، مخلوط کردن آن با روغن نارگیل به نسبت ۱ به ۲ است. هرروز باید سه بار با محلولی که درست کرده‌اید خال‌های را خیس کنید.

زمانی که خال‌های پوستی تغییر رنگ دادند می‌توانید بگویید که کارکرده است، معمولاً رنگ‌های آن‌ها از قهوه‌ای تا سیاه و زمانی که از پوست شما کنده می‌شوند تغییر می‌کند. در مواردی که خال درجاهای حساسی رشد کرده است می‌توانید از این درمان استفاده کنید.

 

۴- روغن کرچک
روغن کرچک روغنی است که از دانه‌های کرچک به دست می‌آید. رنگ این روغن زرد است، اغلب کاربردهای تولید دارو و همچنین روان کنندگی دارد. این روغن دارای خواص ضد باکتری نیز است، از آن برای مبارزه با رشد باکتری‌ها و همچنین از بین بردن ویروس‌ها استفاده می‌شود.

در اکثر داروسازی‌ها روغن کرچک استفاده می‌شود. برای از بین بردن خال‌های گوشتی به‌وسیله این روغن شما باید، آن را با نوشابه مخلوط‌کنید تا یک خمیر به دست بیاید. خمیری که کمی چسبنده هم است.

می‌توانید با اضافه کردن چند قطره روغن دیگر این خمیر را روان‌تر کنید. به‌صورت مداوم از آن باید روزی دو بار و به مدت ۱۰ دقیقه استفاده کنید. روش دیگر این است که شب‌ها قبل از خواب آن را به روی خال خودتان قرار دهید و روی آن را با باندی ببندید.

سپس وقتی بیدار شدید آن را بشویید. باید به مدت ۲هفته تا یک ماه این کار را تکرار کنید تا خال از پوست شما جدا شود.

 

۵- آب‌لیمو
در یک مطالعه مشخص‌شده است که آب‌لیمو یک خاصیت درمانی و ضدعفونی‌کننده دارد. این ماده به علت اینکه اسیدی است اغلب برای تمیزکاری‌ها استفاده می‌شود و بیشتر روی مایع‌های ظرف‌شویی کاربرد دارد.

اسیدسیتریک موجود در آب‌لیمو می‌تواند مانع رشد سلول‌های پوستی روی خال و همچنین تحلیل رفتن آن‌ها شود. این ماده باعث می‌شود تا پوست شما کاملاً تمیز شود و منطقه رشد خال عاری از هرگونه باکتری شود.

برای اینکه اثربخشی این درمان بیشتر شود بهتر است، مقداری از آب‌لیمو تازه را به روی خال‌های بچکانید. این کار را در طول روز و به مدت دو  یا سه بار تکرار کنید تا زمانی که خال از پوست شما کنده شود، باید این کار را تکرار کنید.

از دیگر عصاره‌های طبیعی که برای درمان بیماری‌های پوستی استفاده می‌شود می‌توان به عسل اشاره کرد.