تاریخ : 16:59 - 1401/03/08
کد خبر : 1090199
سرویس خبری : فرهنگی
 

چگونه با کودک خود درد و دل کنیم

چگونه با کودک خود درد و دل کنیم

کارگرآنلاین |  ‌درد و دل کردن برای کودک باعث می‌شود که کودک شما را به عنوان قربانی انتخاب کند و تصمیم به نجات شما بگیرد.

به گزارش کارگرآنلاین دکتر نسرین امیری روانپزشک کودک گفت: در لغت‌نامه فارسی دردودل به معنی بیان احساسات منفی فرد و به اشتراک گذاشتن این احساسات است که نتایج نامناسبی را هم دارد. بطوری که والدین برای بیان این احساسات منفی به فرزندشان سبب تاثیراتی در آینده فرزند خود می‌شوند. 

وی ادامه داد: اما این موضوع به این معنا نیست که والدین به هیچ عنوان نباید مشکلات خود را به فرزندشان بگویند بلکه آنها می‌توانند شرایط و مشکلات خود را به گونه‌ای بیان کنند که در هر صورت راهی برای حل مشکل‌شان وجود دارد.

این روانپزشک بیان کرد: گاهی اوقات پدر و مادر از نظر اقتصادی با مشکل مواجه شده یا دارای بیماری خاصی هستند، طبیعتا باید با توجه به سن فرزند، صادقانه و در حد گنجایش فرزندشان بازگو کنند تا فرزندشان با حقایق واقعی زندگی مواجه شود و نگاهی مسئولیت‌پذیرتر نسبت به زندگی خود داشته باشد.

وی خاطر نشان کرد: علم روانپزشکی مثلثی شامل قربانی، ستمگر و حمایت‌گر تشکیل می‌دهد که هر کدام جای خود را به دیگری می‌دهند. بعنوان مثال اگر مادر در نقش قربانی قرار بگیرد و خواهان آن باشد که فرزند نقش حمایتگر را داشته باشد طبیعتا نفر سوم نقش ستمگر را ایفا می‌کند و همینطور سه گوش این مثلث می‌چرخد. بنابراین والدین به هیچ عنوان نباید طرز صحبت‌شان به صورتی باشد که این سه گوش مثلث را در خانواده تشکیل دهند. به این علت که در آینده، فرزند در پی فردی است که مانند والدین خود (پدر یا مادر) قربانی است و خواهان نجات آن فرد است.