تاریخ : 09:31 - 1401/03/15
کد خبر : 1090468
سرویس خبری : بهداشت و درمان
 

دریافت نور آفتاب بدون آسیب به پوست

دریافت نور آفتاب بدون آسیب به پوست

انرژی و فوایدی که خورشید به ما میدهند باعث شده افراد علاقه زیادی به آفتاب گرفتن داشته باشند اما بی توجهی به مراقبت های پوستی نتیجه ی عکس به شما میدهد.

به طور صحیح از ضد آفتاب استفاده کنید

همه شما نیاز به ضد آفتاب دارید؛ اما باید آن را به گونه ای صحیح روی پوست تان استفاده کنید.‌‌ پیشنهاد ما استفاده از ضد آفتاب با spf حداقل 50 و استفاده از آن هنگام صبح و حداقل 30 دقیقه قبل از بیرون رفتن است.


از کلاه آفتابی مناسب استفاده کنید

کلاه آفتابی فقط خاصیت زیبایی ندارد؛ بلکه می‌ تواند از پوست شما در برابر پیر شدن محافظت کند. از کلاه آفتابی با لبه پهن استفاده کنید تا روی گوش، صورت و گردن تان را بپوشاند و از آفتاب سوختگی این نواحی جلوگیری کند.
لباس مناسب بپوشید

باید از پوست خودتان محافظت کنید و علاوه بر ضد آفتاب، لباسی بپوشید که از پوست تان در برابر آفتاب مراقبت کند؛ لباس هایی بپوشید که خاصیت محافظت از پوست در برابر اشعه فرابنفش دارند که به آن ها لباس های UPF گفته می شود.
از عینک آفتابی استفاده کنید

عینک آفتابی شبیه به ضد آفتاب برای چشم عمل می کند و مانعی برای رسیدن اشعه خطرناک فرابنفش به چشم است و تا 99 درصد از چشم در برابر این اشعه ها محافظت خواهد کرد.


در زمان های خطرناک مقابل آفتاب نروید

برای این که آفتاب سوختگی و آسیب پوست را محدود کنید، متخصصان پوست پیشنهاد می کنند که خیلی در برابر آفتاب روزانه قرار نگیرید و بیش از دو ساعت مقابل نور مستقیم خورشید نایستید که معمولاً بین ساعت 11 صبح تا 4 بعد از ظهر خطرناک ترین حالت ممکن است.
یک روز بعد از آفتاب، به پوست آلوئه ورا بزنید

قرار گرفتن بیش از حد در برابر نور خورشید و یا به اصطلاح آفتاب گرفتن، نیازمند رعایت نکاتی است‌. بهتر است از مرطوب کننده حاوی آلوئه ورا یا خود آلوئه ورا روی پوست تان استفاده کنید. آلوورا باید خالص باشد و نباید رایحه داشته باشد. انجام این کار درد و التهاب را کم کرده و باعث می‌ شود که پوست جدید رشد کند و پوست تان ترمیم شده و مرطوب گردد.