تاریخ : 06:04 - 1401/04/09
کد خبر : 1091274
سرویس خبری : بهداشت و درمان
 

 کاهش وزن اصلی با رژیم برنج

کاهش وزن اصلی با رژیم برنج

کارگر آنلاین | اگر تصمیم گرفته‌اید رژیم لاغری بگیرید اما به‌هیچ‌روی نمی‌توانید از برنج و خوردن آن دست بکشید این مطلب را دنبال کنید. در این‌جا چند روش آماده کرده ایم که هم بتوانید برنج بخورید و هم این‌که رژیم خود را داشته باشید.

به گزارش کارگر آنلاین ، برنج جزو مواد غذایی‌ایست که در دنیا و به‌ویژه در میان آسیایی‌ها و از جمله کشور ما جایگاه خاص و ویژه‌ای دارد و البته علاقه‌مندان فراوان. در دنیا بسیاری از غذاها با برنج سرو و خورده می‌شوند بنابراین حذف آن به‌راستی کار دشواریست.

اگر تصمیم گرفته‌اید لاغر کنید اما به‌هیچ‌روی نمی‌توانید از خوردن برنج سرباز زنید و علاقه‌ وافر شما به آن اجازه نمی‌دهد برنج را از سفره خود حذف کنید این مطلب را حتما دنبال کنید.

  • در این‌جا باید در مورد برنج توضیحی ارائه کنیم که معمولا افراد و به‌ویژه ایرانی‌ها از آن آگاهی ندارند و آن هم در مورد برنج سفید و قهوه‌ایست. باید بدانید برنج سفید یکی از انواع برنج اما ناسالم‌ترین آن‌هاست و به دلیل کربوهیدرات زیادی که دارد کالری بسیار بالا و قدرت چاق‌کنندگی زیادی دارد. شاید برایتان جالب باشد اما می‌توان برنج را با روش‌هایی پخت که میزان کالری آن کم‌تر شود.

برنج قهوه‌ای را دریابید

  • حتما تاکنون درباره برنج قهوه‌ای شنیده‌اید. اگر می‌خواهید زودتر به نتیجه وزن دل‌خواه خود برسید بهتر است از برنج قهوه‌ای استفاده کنید و آن را جایگزین برنج سفید کنید. همان‌گونه‌که می‌دانید برنج قهوه‌ای دارای مقادیر زیادی فیبر رژیمیست بنابراین به افزایش سوخت‌وساز بدن کمک می‌کند. به همین دلیل روند کاهش وزن سرعت بیش‌تری می‌گیرد و شما سریع‌تر به‌تناسب اندام می‌رسید. جالب است بدانید حدود ۱۰۰ گرم برنج قهوه‌ای حاوی ۱۱۱ کالری است.

نکاتی درباره پخت برنج رژیمی

  • همان‌گونه‌که گفتیم پختن برنج با روشی متفاوت می‌تواند به کم‌شدن کالری آن کمک کند. استفاده‌نکردن از روغن در پختن برنج یکی از همین راه‌هاست. 
  • در برنجی که می‌پزید اندکی زیره بیفزایید زیره به لاغری و کنترل فشارخون و سطح قند خون شما بسیار کمک کرده و باعث بهتر شدن طعم و مزه برنج می‌شود.

اگر روغن نارگیل در دسترستان است در پخت برنج از آن بهره ببرید چراکه این روغن میزان کالری غذا را کم می‌کند و میزان مقاومت نشاسته موجود در آن را افزایش می‌دهد.ژ