تاریخ : 08:55 - 1401/04/12
کد خبر : 1091346
سرویس خبری : بهداشت و درمان
 

چند عادت ناسالم امروزی ها که بیماری را زیاد میکند

چند عادت ناسالم امروزی ها که بیماری را زیاد میکند

کارگر آنلاین| همه انسان ها حداقل یک عادت بد در زندگی دارند اما برخی از این عادات بسیار رایج بوده و انسان ها بدون هیچ اطلاعاتی انجام داده و سلامتشان را به خطر می اندازند.

نگه داشتن روزنامه ها و مجلات قدیمی

تنفس ذرات برخواسته از قارچ و کپک مخصوصا برای کسانی که مشکلاتی مثل آسم دارند، می‌ تواند مضر باشد. بهتر است در مناطق مرطوب هر روزنامه یا مجله قدیمی را دور بیندازید. در واقع کاغذهای خیس آهنربای قارچ هستند.

نگه داشتن روزنامه قدیمی
نگهداری غذای فاسد یا تاریخ مصرف گذشته

فراموش کردن مواد غذایی در یخچال یا وقفه در دور ریختن غذاهای قدیمی کار فوق‌العاده مضری است. غذاهای فاسد و تاریخ مصرف گذشته آهنربای دیگری برای جذب پاتوژن های خطرناک یا عواملی که باکتری های مضر را جذب می کنند، هستند.
ایستادن رو به باد؛ هنگام پر کردن باکِ بنزین

اگر می توانید بوی دود بنزین را استشمام کنید؛ یعنی در مقابل باد ایستاده اید. این بخار ها ناشی از حلال هایی هستند که می توانند به DNA شما آسیب برسانند. این مواد برای ریه ها هم مضر می باشند.
گرم کردن غذا با مایکروویو

وقتی غذای تان را در مایکروویو گرم می کنید، دمای بالا ساختار شیمیایی غذا را تغییر می دهد. مخصوصا غذا های کربوهیدرات دار به پلیمر تبدیل می شوند؛ یعنی بیشتر شبیه پلاستیک می شوند تا غذا. شاید طعم غذا فرقی نکند؛ اما آن مواد پلیمری می توانند متابولیسم و دفع را برای بدن تان سخت کنند. توستر یا اجاق گاز راه ایمن تری برای گرم کردن مجدد غذا است.

گرم کردن غذا با مایکروویو
لمس کلید لامپ ها

کلید لامپ ها، کثیف و محل پرورش باکتری ها هستند. هنگام تمیز کاری، از این کلید ها که مرکز تجمع میکروب می باشند؛ غافل نشوید. در واقع، برای لمس کلیدها باید از دستمال استفاده کنید. به دلیل لمس بیش از حد هم، این کلیدها باید هر چند روز یک بار تمیز و ضد عفونی شوند.
پوشیدن کفش در داخل خانه

مشخصا کفش ‌های شما وقتی از بیرون می آیید؛ پر از میکروب و آلودگی است. باکتری ‌های حاصل از مدفوع حیوانات، مواد شیمیایی چمن و پیاده‌ روها با کفشهای تان وارد خانه می شوند و در نتیجه سلامتی تان را به خطر می اندازند. اگر دوست دارید در داخل خانه کفش بپوشید، یک جفت کفش خانگی مثل صندل یا دمپایی در داخل منزل نگهداری و استفاده کنید.
کار کردن بیش از حد لوازم الکترونیکی در طول روز

سپری کردن تمام روز در اینترنت یا شبکه های اجتماعی می تواند شما را از همه اخبار و رویداد ها آگاه کند، اما به چه قیمتی؟ مدام کار کردن با گوشی، لپ تاپ و هر وسیله الکترونیکی دیگری باعث می شود افکار منفی در شما ایجاد شود، بیش از هر چیز دیگری پریشان و فراموشکار شوید و از عزت نفس تان کاسته خواهد شد. ناگفته نماند که نور آبی ساطع شده توسط دستگاه های شما می تواند بینایی تان را تحت تاثیر قرار بدهد و در خواب تان هم اختلال ایجاد کند.