تاریخ : 09:11 - 1401/04/12
کد خبر : 1091349
سرویس خبری : فرهنگی
 

یک دختر مسلمان ابرقهرمان سریال دیزنی پلاس

یک دختر مسلمان ابرقهرمان سریال دیزنی پلاس

کارگر آنلاین| دیزنی پلاس برای جذب مخاطبان بیشتر اقدام به ساخت و پخش سریالی کرده است که ابر قهرمانش یک دختر مسلمان است، سعی در کسب رضایت مردم خاورمیانه را دارد.

گفته می‌شود این اقدام دیزنی برای کسب رضایت و جذب مخاطب بیشتر در خاورمیانه است، اما بسیاری معتقدند این تلاش زیاد هم موفقیت آمیز نبوده است و به دلیل ناآگاهی با ویژگی‌های یک دختر مسلمان، این کاراکتر چندان هم واقعی به نظر نمی‌رسد.

همزمان با شروع پخش برنامه‌های شبکه دیزنی پلاس در خاورمیانه، نخستین قسمت‌های سریال «خانم مارول» (Ms. Marvel) که از مجموعه‌های تلویزیونی دنیای سینمایی مارول محسوب می‌شود، پخش شد.

«کامالا خان» یا خانم مارول با بازی ایمان ولانی نخستین شخصیت ابرقهرمانی مسلمان زن در مجموعه «مارول» است.

همزمانی پخش این سریال انیمیشن با محوریت یک ابرقهرمان زن مسلمان با شروع کار دیزنی در خاورمیانه، برای دیزنی پلاس که حالا وارد رقابت با نتفلیکس شده، یک انتخاب تصادفی نبوده است.

داستان درباره دختر نوجوانی به نام کامالا است که طرفدار انتقام جویان است. او همچون دیگر دختران هم سن و سالش زندگی عادی دارد تا اینکه متوجه می‌شود مثل ابرقهرمانان دارای قدرتی خارق‌العاده است که از مادربزرگ مادرش به ارث برده؛ زنی مرموز که زندگی‌اش آمیخته به رمز و رازهایی است.

قسمت اول سریال، زندگی مردم عادی را در دنیایی نشان می‌دهد که قهرمانان مارول در آن حضور دارند و همین باعث می‌شود تا این ابرقهرمان زن داستانی متفاوت را تجربه کند. او در ادامه به انتقام جویان می‌پیوندد.

گفته می شود کامالا در تولیدات آینده مارول نقش پررنگ‌تری خواهد داشت؛ به ویژه در فیلم «مارول‌ها» (The Marvels)  که انتظار می‌رود سال آینده به پخش برسد.

سازندگان تلاش کرده اند نوجوانانی که نسل اول یا دوم مهاجران از مناطق مختلف به آمریکا هستند، با کامالا که اصالتی پاکستانی دارد و با طبیعت محافظه کارانه‌اش همذات پنداری کنند.

دیزنی به این خیال است که با ساخت چنین فیلم و سریال هایی، نماینده همه اقوام و ملت‌ها باشد و رضایت آن‌ها را به دست آورد. بر همین اساس، این شرکت تولیدکننده فیلم و سریال، «کاپیتان مارول» را با محوریت یک ابرقهرمان زن و نیز فیلم «پلنگ سیاه» را با محوریت قهرمان سیاهپوست آفریقایی ساخت. دیزنی حالا نیز با ساخت سریال «خانم مارول» سعی دارد تا فرهنگ خاورمیانه را در شش قسمت به نمایش بگذارد.

الجزیره در انتهای گزارش خود آورده است: از آنجا که هالیوودی ها مطالعه زیادی روی زندگی مخاطبان مسلمانان خاورمیانه نداشته‌اند، به گفته خیلی ها این شخصیت دچار اشتباهات زیادی بوده است.

«خانم مارول» در ۸ ژوئن ۲۰۲۲ نمایش داده شد و شامل شش قسمت خواهد بود که در ۱۳ ژوئیه به پایان می‌رسد.