تاریخ : 12:30 - 1401/04/12
کد خبر : 1091361
سرویس خبری : بهداشت و درمان
 

علت اصلی نداشتن خواب کافی

علت اصلی نداشتن خواب کافی

کارگر آنلاین| دلیل نداشتن خواب کافی چیست و چرا نمی توانید به اندازه کافی بخوابید؟ یکی از اصلی ترین دلایل دیر شام خوردن است اما دلایل مهم دیگری هم وجود دارد.

شما خواب کافی ندارید چون :
- به استفاده از تکنولوژی استراحت نمی دهید

حتما گاهی اوقات بیش از حد زیاده روی می کنید. امروزه بیش از هر چیزی در مورد تکنولوژی صحبت می شود و بسیاری از ما یکسره پای موبایل های خود آیپد ها و لپتاپ ها و تلویزیون هستیم و به طور مداوم در حال کار کردن با آن ها می باشیم. نور مصنوعی این دستگاه ها مغز ما را تحریک می کند و تحریک کردن مغز قبل از خوابیدن اصلا اتفاق خوبی نخواهد بود و این تکنولوژی ها به مغزمان اجازه استراحت نمی دهند و خوابیدن ما را سخت تر می کند.

دلیل نخوابیدن
استفاده بیش از حد از تکنولوژی
- جای تخت و محل خوابیدن شما مناسب نیست

اگر تشک شما قدیمی و کهنه شده است، احتمال به خواب رفتن شما در شب کم می شود. در حقیقت تشک های قدیمی به راحتی آلودگی را به خود جذب می کند و در آن ها حفره هایی ایجاد می شود که این اتفاق باعث می شود پوزیشن خواب شما به طرز شگفت انگیزی ناراحت کننده باشد. بسیار مهم است که تشک خود را عوض کنید و آن را دور بیندازید و سعی کنید که هر سال بالش های خود را تعویض کنید.

نداشتن خواب کافی
مناسب نبودن محل خوابیدن و جای تخت
- دیر شام خوردن از دلایل نداشتن خواب کافی

اگر که همه ما از اتفاقاتی که در بدنمان می افتد، راضی نیستیم اما بهتر است که کمی به رفتارهای خودمان هم فکر کنیم و قبل از به رختخواب رفتن به هضم و گوارش غذا ها نیز فکر کنیم.

بارها در سلامت نمناک اشاره کرده ایم که غذا خوردن دیر هنگام می تواند ریتم نرمال بدن را به هم بریزد و گوارش ما دچار مشکل شود و این اتفاق از به خواب رفتن جلوگیری می کند و اگر بتوانید بهتر است که زودتر شام خود را صرف کنید و اگر واقعاً نمی توانستید زودتر این کار را انجام دهید، حداقل شام کمتر بخورید تا گوارش تان راحت تر باشد.

دیر شام خوردن
دیر شام میخورید
- چرت زدن بیش از حد در طول روز از دلایل نداشتن خواب کافی

باید با یکدیگر صادق باشیم. تمام ما از چرت زدن خوشمان می آید و اگر به ما فرصت دهند که در طول روز حداقل 5 بار چرت بزنیم، حتما این کار را انجام خواهیم داد.

اگرچه چرت زدن می تواند الگو های خواب شما را نیز به هم بریزد و شاید چرت زدن در بین روز در زمان صحیح و مقدار کافی برای بدن مفید باشد اما زیاده روی در آن می تواند خواب شما را به هم بریزد . بهتر است که کمی از این طور چرت های روزانه فاصله بگیرید و ممکن است احساس خستگی به شما دست بدهد اما کمی تحمل کنید تا شب راحت تر و طولانی تر بخوابید و بدانید که هیچ چیز بهتر از یک خواب شبانه مناسب نخواهد بود.

علت نخوابیدن
دلایل مهم نداشتن خواب کافی

- هیچ چیز بدتر از این نیست که اتاق شما تبدیل به محل کار شود و یا شلوغ باشد و چراغ ها یکسره در آن روشن باشد.

اتاق شما نباید صدای اطراف را به خود جذب کند و هیچ جسم اضافه ای که باعث ایجاد اختلال در خواب شما بشود ، نباید در اتاق وجود داشته باشد.

تمام صدا های بیرون و حواس پرتی ها می توانند مغز شما را از به خواب رفتن باز دارد که به طور گسترده ای باعث می شود که در طولانی مدت هرگز نتوانید خواب کافی داشته باشید.

برای جلوگیری از این اتفاق حتماً محیط اتاق خود را آرام فراهم کنید و سعی کنید تا حد ممکن آن را تاریک کنید.