تاریخ : 05:58 - 1401/04/13
کد خبر : 1091370
سرویس خبری : بهداشت و درمان
 

راه و روشی علمی برای آرام شدن اعصاب و ذهن

راه و روشی علمی برای آرام شدن اعصاب و ذهن

کارگر آنلاین | مدیریت استرس و ناراحتی کار آسانی نیست اما با انجام تکنیک هایی شما میتوانید به آرامش درونی برسید و رفتار بهتری داشته باشید.

به گزارش کارگر آنلاین ، مدیریت استرس کار راحتی نیست و تجربه اش حس بدی را برایتان ایجاد خواهد کرد؛ حتی به سلامت بدن تان هم آسیب وارد می کند. عوامل مختلفی هستند که می توانند عامل ایجاد استرس باشند و برای تان مشکل ایجاد کنند؛ اما شما باید یاد بگیرید که این شرایط را تحت کنترل خود قرار دهید و تکنیک هایی را به کار ببرید که باعث کاهش سطح استرس تان می شود.

با انگشتان تان به خود ضربه بزنید
شاید فعالیت هایی مانند یوگا بتواند به آرام شدن تان کمک کند؛ اما کاری نیست که بتوانید به راحتی و همیشه و هر جا آن را انجام دهید؛ به خاطر همین باید تکنیک‌ های راحت‌ تری را هم بکار بگیرید.

شما می توانید تکنیک ضربه زدن با انگشت را در هر جایی انجام دهید. این ضربات باید روی نقاط خاصی از بدن تان باشند که حسی شبیه به طب سوزنی ایجاد می کند؛ در صورتی که سوزنی وجود ندارد؛ اما باعث انتقال انرژی در بدن تان خواهد شد.

کلمه سیب را ادا کنید
وقتی که شما کلمه سیب را به زبان می آورید، ناخودآگاه لب‌ هایتان خندان می‌ شود و همین باعث می‌ شود که ذهنتان خنده تقلبی را باور کند و احساس بهتری پیدا کنید و استرس تان هم کم شود.

زمانی که شما لبخند می زنید، ذهن تان مولکول های خیلی ریزی به نام نوروپپتید آزاد می‌ کند که با استرس مبارزه کرده و اندورفین هم به عنوان یک مسکن طبیعی درد آزاد می شود. سروتونین هم به عنوان یک ماده ضد افسردگی در بدن تان تولید می شود که همه این ها استرس را کم می کند.

به موسیقی آرامش بخش گوش دهید
موسیقی های آرامش بخش انواع مختلفی دارند. بعضی از آن ها به گونه ای هستند که شما همزمان دو فرکانس صوتی را می شنوید که به نوعی تمرینات یوگا را هم القا می کنند و باعث حس ریلکسی و آرامش خواهند شد؛ پس می توانید در زمان های استرس از آن ها کمک بگیرید.

یک روتین ایجاد کنید
راهکار های مختلفی برای کاهش استرس وجود دارد؛ اما هیچ کدام به اندازه داشتنِ یک روتین روزانه نمی تواند به شما کمک کند. همیشه متخصصان پیشنهاد می‌ کنند که شما برای خودتان یک روتین روزانه داشته باشید تا از شرایط استرس زا دور شوید، چرا که این گونه از قبل آمادگی لازم برای انجام کارهای تان را دارید و خیلی راحت از استرس و حالِ بد فاصله می گیرید.

نفس عمیق بکشید
نفس عمیق بکشید تا سطح استرس تان کاهش پیدا کند. نفس عمیق یکی از بهترین تکنیک های مدیریت استرس است که به شما کمک می کند تا آرامش پیدا کنید. تجربه نشان داده که تنفس عمیق گاهی اوقات تا حدی بیشتر از تکنیک ‌های پیچیده‌تر مدیریت استرس مؤثر است.