تاریخ : 06:46 - 1401/05/11
کد خبر : 1091888
سرویس خبری : کارگری و اقتصادی
 

سه دلیل کاهش قیمت مرغ در ماه محرم/قیمت به زیر نرخ مصوب رسید

سه دلیل کاهش قیمت مرغ در ماه محرم/قیمت به زیر نرخ مصوب رسید

مدیرعامل اتحادیه سراسری مرغداران سه دلیل عمده را اعلام کرد که باعث شده قیمت مرغ به زیر ۵۰ هزار تومان برسد.

به گزارش کارگر آنلاین ، با اینکه تصور می شد که در ماه محرم به دلیل افزایش تقاضا قیمت‌ها افزایش یابد اما گزارش میدانی از بازار تهران نشان میدهد که قیمت مرغ زیر نرخ مصوب بازار عرضه می شود، پیش از این زمان اصلاح یارانه ها ستاد تنظیم بازار نرخ مرغ را 59500 تومان اعلام کرده بود.

هر کیلو قیمت مرغ در بازار تهران به کیلویی 46800 تومان به فروش می رود در حالی که هفته گذشته قیمت کیلویی 59 هزار تومان بود.

*سه دلیل عمده کاهش قیمت مرغ در بازار

حبیب اسدالله در گفت وگو با خبرنگار اقتصادی خبرگزاری فارس، گفت: سه دلیل عمده برای کاهش قیمت مرغ در بازار وجود دارد نخست اینکه قدرت خرید مردم پایین آمده و واقعا تقاضا برای مرغ کم شده است و اکنون عرضه در بازار بیش از تقاضا شده و قیمت ها را پایین آورده است.

مدیرعامل اتحادیه سراسری مرغداران، درباره دلیل دوم گفت: بدون توجه به هشدارهای کارشناسی، با اعلام وزارت جهاد کشاورزی جوجه ریزی ها در ماه‌های اخیر افزایش یافته و به همین دلیل در کنار کاهش تقاضا، باعث انباشت مرغ در ویترین مغازه ها شده است.

وی با اشاره به دلیل سوم کاهش قیمت مرغ گفت:‌ در حالی که انباشت مرغ در بازار وجود دارد شرکت پشتیبانی امور دام هم سرعت عمل لازم برای جمع آوری مرغ مازاد ندارد.

به گفته این مسئول شرکت پشتیبانی امور دام کشور مسئول جمع آوری مرغ مازاد در کشور شده اما با حرکت کندی که دارد نتوانسته تناسبی بین عرضه و تقاضا ایجاد کند.

اسدالله نژاد تاکید کرد اکنون مرغداران در فروش هر کیلو مرغ 15 هزار تومان ضرر می کنند و ادامه این روند تولید را در آینده کم خواهد کرد به طوری که جوجه ریزی در تیر ماه به 90 میلیون قطعه رسیده و این هشداری است برای تولید و افزایش قیمت در آینده.

انتهای پیام/


منبع : خبرگزاری فارس