تاریخ : 07:10 - 1401/05/12
کد خبر : 1091987
سرویس خبری : کارگری و اقتصادی
 

‌تأمین پایدار آب شرب مردم با تنظیم حجم مخازن‌/‌آبرسانی در سیل متوقف نشد

‌تأمین پایدار آب شرب مردم با تنظیم حجم مخازن‌/‌آبرسانی در سیل متوقف نشد

مدیرعامل آب و فاضلاب تهران گفت: از ۳۰ ساعت پیش از آغاز سیلاب، آماده مواجهه با این مشکل بودیم و حجم مخازن را به گونه‌ای تنظیم کردیم که هیچ مشکلی در روند تامین آب رخ ندهد.

به گزارش کارگر آنلاین ، محمدرضا بختیاری در گفت‌وگو با ضمن اشاره به میانگین مصرف آب روزهای اخیر تهران که معادل سه میلیون و 600 هزار مترمکعب بوده است، اظهار داشت‌: با آمادگی قبلی و تدابیر اندیشیده شده در چارچوب پدافند غیرعامل، حتی خروج 12 ساعته تصفیه‌خانه‌های شماره 2 (کن) و هفتم تهران از مدار نیز هیچ خللی در آب‌رسانی به پایتخت ایجاد نکرد.

‌مدیرعامل آب وفاضلاب تهران در تشریح جزئیات آمادگی برای مقابله با سیلاب اخیر گفت: از ۳۰ ساعت پیش از آغاز سیلاب، آماده مواجهه با این مشکل بودیم و حجم مخازن را به گونه‌ای تنظیم کردیم که هیچ مشکلی در روند تامین آب رخ ندهد.
 
وی ادامه داد: سیاست‌گذاری و اجرای پروژه‌های آب‌رسانی در استان تهران بر مبنای پدافند غیرعامل و مدیریت بحران موجب پایداری شبکه با کمترین میزان خسارت شد.

* سیلاب مانع فرآیند آبرسانی نشد

بختیار تاکید کرد: سیلاب هم مانع فرآیند آبرسانی به مردم نشده است و شاهد این مسئله بودیم که با تلاش نیروهای عملیاتی فرآیندهای تعمیراتی که در شرایط عادی ممکن بود‌ چند ماه زمان ببرد، در کمتر از یک روز حل شده و تامین پایدار آب را تضمین می‌کند.

 مدیرعامل آب و فاضلاب تهران گفت: نیروهای عملیاتی ویژه آب و فاضلاب در سیلاب‌ها اخیر به یاری هموطنان در استان یزد و رفسنجان شتافتند و در کاهش خسارات این دو شهر نقش ویژه‌ای ایفا کردند.

انتهای پیام/


منبع : خبرگزاری فارس