تاریخ : 06:24 - 1401/05/20
کد خبر : 1093629
سرویس خبری : فرهنگی
 

تهران در صدر ارسال آثار به جشنواره نمایش عروسکی

تهران در صدر ارسال آثار به جشنواره نمایش عروسکی

کارگر آنلاین | دبیر نوزدهمین جشنواره بین‌المللی نمایش عروسکی تهران-مبارک گفت:بیشترین آثار ثبت شده در جشنواره به ترتیب از استان‌های تهران، همدان، اصفهان و آذربایجان شرقی است.">

به گزارش کارگر آنلاین، هادی حجازی‌فر دبیر نوزدهمین جشنواره بین‌المللی نمایش عروسکی تهران-مبارک گفت: در این دوره از جشنواره ۵١٣ اثر برای رقابت در بخش‌های مختلف ثبت‌نام کرده‌اند که این آمار نسبت به آثار ثبت‌نامی در دوره گذشته جشنواره که ۳۶۶ اثر بوده‌اند، افزایشی ۴۰ درصدی را نشان می‌دهد و ما را به داشتن جشنواره‌ای رقابتی و پویا امیدوار کرده است.

  • به گفته حجازی‌فر، از مجموع آثاری که برای حضور در جشنواره نمایش عروسکی امسال ثبت‌نام کرده‌اند، ۱۶۷ نمایش مربوط به بخش آثار نمایشی مخاطب بزرگسال، ۲۱۹ اثر برای رقابت در آثار نمایشی با مخاطب کودک، نوجوان و خانواده و ۱۲۷ اثر هم برای رقابت در بخش فضای باز اعلام آمادگی کرده‌اند.

دبیر نوزدهمین جشنواره بین‌المللی نمایش عروسکی تهران-مبارک با اشاره به این‌که ۵۵ درصد کارگردان‌ها مرد و ۴۵ درصد زن هستند، گفت: از لحاظ پراکندگی جغرافیایی، نمایندگان ۳۰ استان در جشنواره امسال ثبت‌نام کرده‌اند که بیشترین آثار ثبت شده به ترتیب از استان‌های تهران، همدان، اصفهان و آذربایجان شرقی است.

  • به گفته دبیر نوزدهمین جشنواره بین‌المللی نمایش عروسکی تهران-مبارک، بازبینی آثاری که ثبت‌نام کرده‌اند از طریق ارسال فیلم خواهد بود، سوالی که مطرح می‌شود این است که آیا همه شرکت‌کنندگان در سراسر کشور امکان این را دارند در شرایط مساوی کارهایشان بازبینی‌شود؟ یکی از دلایلی که می‌خواستیم بازبینی‌ها به صورت ارسال فیلم باشد و نه به صورت زنده، همین مسئله بود، اما درباره اینکه چقدر موفق شویم و اینکه چه مشکلاتی در مسیر به وجود بیاید، به عنوان دبیر جشنواره و به صورت شفاف در روز پایانی آن را گزارش خواهم داد.

حجازی‌فر گفت: نکته دیگری که همیشه مد نظر ما بوده، این است که نه تنها هیچ فرقی بین کار‌های ارائه شده به جشنواره از تهران و شهرستان‌ها نیست، بلکه میزان حمایتی که از آثار ارسال شده از شهرستان‌ها می‌کنیم بیشتر از تهران است که برای آن هزاران دلیل داریم، چرا که آن‌ها با حداقل امکانات و میزان دسترسی کمتر مجبورند بیشتر تلاش کنند.