تاریخ : 16:59 - 1401/06/21
کد خبر : 1096672
سرویس خبری : کارگری و اقتصادی
 

کار بیشتر، حقوق و مزایای کمتر| نیروهای شرکتی مخابرات از مشکلات خود می‌گویند

کار بیشتر، حقوق و مزایای کمتر| نیروهای شرکتی مخابرات از مشکلات خود می‌گویند

کارگر آنلاین | برخی از نیروهای پیمانکاری شرکت مخابرات که بیشترین مشکلات را در شرکت مخابرات دارند، می‌گویند: با سابقه‌ی بالای ۱۵ سال هنوز نیروی پیمانکاری هستیم و حقوق و مزایای بسیار کمتری از نیروهای قراردادی و رسمی می‌گیریم.

به گزارش کارگر آنلاین ، جمعی از نیروهای شرکتی مخابرات ایران در تماس با خبرنگار ایلنا، خواستار بهبود وضعیت خود شدند. 

  • این نیروها با اشاره به صحبتهای اخیر مدیرکل ارتباطات و امور بین الملل مخابرات گفتند: ایشان از لزوم توسعه مخابرات صحبت می‌کنند اما ما معتقدیم شروع توسعه‌‎ی مخابرات از بهبود وضعیتِ نیروهایش می‌گذرد. 
  • آن‌ها می‌گویند: ۴۰هزار نفر نیروی شرکتی در مخابرات کار می‌کنند که این نیروها از مشکلات بسیاری رنج می‌برند. زیربنای توسعه و سرمایه‌گذاری در ارتباطاتِ ثابت بهبود شرایط این نیروهاست. 
  • به گفته‌ی این نیروها؛ اگر قرار باشد کاری اساسی در راستای توسعه‌ی مخابرات صورت گیرد این کار نه صرفا از مسیر افزایش تعرفه‌ها بلکه از مسیر توجه به مشکلات نیروها می‌گذرد. چراکه این نیروها هستند که می‌توانند با انجامِ کار دقیق و درست مخابرات را به سمت توسعه ببرند و چنانچه نیروها از امنیتِ شغلی برخوردار باشند تعلق خاطر بیشتری به کار خود پیدا می‌کنند و در کار خود منسجم‌تر عمل می‌کنند. 
  • برخی از این نیروهای پیمانکاری که بیشترین مشکلات را در شرکت مخابرات دارند، می‌گویند: با سابقه‌ی بالای ۱۵ سال هنوز نیروی پیمانکاری هستیم و حقوق و مزایای بسیار کمتری از نیروهای قراردادی و رسمی می‌گیریم. 
  • به گفته‌ی آن‌ها؛ امنیتِ شغلی نیروهای شرکتی پایین است، به همین دلیل این نیروها مجبورند کار بیشتری نسبت به سایر نیروهای قراردادی و رسمی انجام دهند و دستمزد کمتری دریافت کنند. اعتراض به این وضعیت باعث اخراج نیروها می‌شود. 
  • آن‌ها به طرح ساماندهی کارکنان دولت اشاره می‌کنند و می‌گویند: ما از مجلس می‌خواهیم که در تصویب طرح ساماندهی کارکنان دولت، نیروهای مخابرات را از قلم نیندازند و همچنین از مدیران مخابرات می‌خواهیم با طرح ساماندهی شروع به تبدیل وضعیتِ نیروها کنند تا بخشی از مشکلات حل شود. 
  • این نیروها با ابراز نگرانی نسبت به تمایل شرکت مخابرات برای خروج از طرح ساماندهی کارکنان دولت می‌گویند: شرکت مخابرات مدعی است که یک شرکت خصوصی است و در صورت تصویب طرح ساماندهی مشمول اجرای آن نمی‌شود، اما با توجه به اینکه یکی از بزرگترین سهامداران آن ستاد اجرایی فرمان امام است، نمی‌توان آن را تماما یک شرکت خصوصی دانست. 
  • طبق آنچه نمایندگان مجلس گفته‌اند هر نهاد عمومی باید مشمول طرح ساماندهی استخدام کارکنان دولت شود و شرکت مخابرات ایران نیز یک نهاد عمومی است. 
  • گفتنی است؛ طی چند سال گذشته اخبار مربوط به کارکنان قرارداد موقت و شرکتی مخابرات به کرات منتشر شده است. مسائلی چون اخراج نیروهای شرکتی مخابرات خوزستان، عدم تبدیل وضعیتِ ایثارگران مخابرات، مشکلات مربوط به طرح طبقه‌بندیِ مشاغل نیروهای شرکتی مخابرات اصفهان و گیلان و… از جمله مواردی است که بارها از سوی رسانه‌ها و حتی نمایندگان مجلس پیگیری شده است اما شرکت مخابرات تاکنون قدمی در راستای حل مشکلات این نیروها برنداشته است. 
  • در همین راستا، اواسط شهریور ماه کمیسیون اجتماعی مجلس جلسه‌ای با حضور وزیر ارتباطات و برخی از مدیران مخابرات برگزار کرد که در آن جلسه به مشکلات نیروها پرداخته شد. طی گزارشات رسیده از آن جلسه وزیر ارتباطات و مجلس به شرکت مخابرات ایران اخطار داده تا ظرف مدت معینی مشکلات نیروها را حل کند.

انتهای پیام/


منبع : ایلنا