تاریخ : 09:55 - 1401/08/26
کد خبر : 1096880
سرویس خبری : سیاسی
 

عده ای در این برهه ساکت و غایب هستند‌/ مردم ببینند چه کسانی در کنار انقلاب ایستاده اند؟

عده ای در این برهه ساکت و غایب هستند‌/ مردم ببینند چه کسانی در کنار انقلاب ایستاده اند؟

کارگر آنلاین | کارشناس مسائل سیاسی گفت: متاسفانه خیلی از مدعیانی که همه هست و نیست شان و پست و مقام شان را از سر سفره انقلاب برداشتند مردود شدند. اما این روزها که این نظام انقلاب در عرصه خطر هست این عده ساکت و غایب هستند‌. این آزمون ها میگذرد و حافظه جامعه نباید این روزها و لحظات را فراموش کند.

به گزارش کارگر آنلاین ،  محمدصادق کوشکی کارشناس مسائل سیاسی در گفتگو با خبرنگار سراج24 در رابطه با چرایی وجوب حمایت رسمی و علنی از نظام جمهوری اسلامی ایران توضیح داد: همه کسانی که به نوعی خودشان را هوادار نظام جمهوری اسلامی معرفی می کنند و همان تا کسانی که به واسطه نظام جمهوری اسلامی به موقعیت و جایگاه های امروزی خود رسیدند و از آن کسی که به واسطه تاسیس نظام جمهوری اسلامی توانسته است در روستا تحصیل کرده و موقعیت پیدا کند تاکسی که به واسطه این نظام توانسته است مسئولیت بگیرد و در جرگه مسئولین حاکم قرار بگیرد و همه کسانی که به نوعی جایگاه و داشته هایشان را مدیون نظام جمهوری اسلامی هستند و همینطور کسانی که خودشان را هوادار و مدعی این نظام معرفی می‌کنند قاعدتاً باید وفاداری خودشان را به ادای دین خود به نظام را در مواقعی نشان دهند که در واقع عرصه های آزمون و خطرناک است.

  • وی افزود: در روزگار تقسیم غنائم همه هوادار و دوستدار نظام و همه سر سفره نظام می نشیند و بهره می برد اما در مواقعی که نظام با خطرات و تهدیدات مواجه می‌شود صرفاً کسانی از این نظام حمایت می‌کنند که به معنی واقعی کلمه به نظام اعتقاد دارند. به همین خاطر این عرصه‌ها درسهای آزمون است.

این کارشناس مسائل سیاسی کسانی که به واسطه جمهوری اسلامی موقعیت های مادی سیاسی و همه داشته هایشان را از طریق این نظام به دست آوردند اتفاقاً این عده در مواقعی که نظام با خطر مواجه بوده و در تمام این سال ها غایب هستند یعنی صرفاً بر سر سفره نظام و در هنگام تقسیم غنایم هستند اما در مواقعی که نظام نیاز به کمک و همراهی دارد آیا هستند.

کوشکی ادامه داد: چرا دیگر سکه کسانی که اتفاق آن بر سر سفره غنیمت ها هرگز حاضر نبودند و از قبل نظام هادی نابرده و پست و مقام نگرفتند؛ این ها عموماً در ایام خطر وفادار به نظام باقی می مانند چون نظام را از چارچوب اعتقادی میبینند وفاداریشان به نظام یک وفاداری ایمانی است.

وی تصریح کرد: طبیعتاً جمهوری اسلامی در طول این چهل و چند سال با تکیه با همین گروه از وفاداران به خودش مشکلاتش را حل کرده و پیشرفته است اما کسانی که در مواقع انتخابات و گرفتن غنیمت و همچنین گرفتن امتیازات مختلف سیاسی و مالی و غیره ها ادعا هستند باید ادعای ایشان در این ایام به آزمون گذاشته شود.

این استاد دانشگاه در ادامه با طرح مثالی بیان داشت: مثلاً کسانی که سال ۹۸ در انتخابات خود را انقلابی معرفی می‌کردند این روزها روز آزمون شان است که آیا در کنار انقلاب هستند آیا در ۶۰ روز اخیر در کنار نظام بوده اند یا خیر!

عده ای در این برهه  ساکت و غایب هستند‌/ مردم ببینند چه کسانی در کنار انقلاب ایستاده اند؟

کوشکی با بیان اینکه جامعه در این ایام می تواند این افراد را بشناسد، افزود: ما سال آینده انتخابات را در پیش رو داریم و اگر مردم می خواهند ببینند چه کسی انقلابی حقیقی است باید نگاه کنند به این ۶۰ روز و ببینند که چه کسانی در این ایام حاضر بودند خودشان را برای انقلاب هزینه کنند و چه کسانی در کنار انقلاب ایستادند و چه کسانی در هنگام خطر همراهی با انقلاب را ترک نکرده اند.

  • وی ادامه داد: این آزمون ها برای این است که این ادعاها سنجیده و مشخص شود وگرنه سنتی نبوده است که امسال روح الله عجمیان که هیچ بهره ای از سفره انقلاب نبرد خود و زندگی‌اش به همه داشته هایش را فدای انقلاب کرد و هنوز خود را بدهکار انقلاب می دانست و خود و خانواده‌اش هیچ بهره‌ای از انقلاب نبردند و غنیمت از غنائم نصیبشان نشدو خود را کار به این نظام انقلاب می دانند.

این کارشناس مسائل سیاسی تاکید کرد: در نقطه مقابل متاسفانه خیلی از مدعیانی که همه هست و نیست شان و پست و مقام شان را از سر سفره انقلاب برداشتند مردود شدند. اما این روزها که این نظام انقلاب در عرصه خطر هست این عده ساکت و غایب هستند‌. این آزمون ها میگذرد و حافظه جامعه نباید این روزها و لحظات را فراموش کند.