تاریخ : 16:10 - 1401/09/02
کد خبر : 1096899
سرویس خبری : سیاسی
 

هویت ملی | تجارت مجریان فارسی‌زبان‌ها با تجزیه ایران

هویت ملی | تجارت مجریان فارسی‌زبان‌ها با تجزیه ایران

کارگر آنلاین | گاف‌های خبری  و افشای فایل مکالمه مجریان و خبرنگاران‌ رسانه‌های ضدایرانی پشت پرده این رسانه‌ها را برملا کرده است.

به گزارش کارگر آنلاین به نقل از مرکز مقابله با شایعات سایبری فضای مجازی سراج، در چندماه گذشته رسانه‌های ضدایرانی با عملیات روانی رسانه‌ای و روایت موضوعات مختلف سیاسی، اجتماعی  و غیره اعتراضات به‌حق مردم را به آشوب کشانده‌اند، این رسانه‌ها در اذهان عمومی خود را با رویکردهای وطن‌پرستی و آزادخواهی معرفی کرده‌ و با اصطلاحاتی به‌مانند وحدت و همبستگی ملی، ذهن برخی از افراد جامعه را در این روزهای پر ازحادثه مورد تسخیر خود قرار داده‌اند، اماگهگداری هم با افشای دروغ‌های خبری و یا افشای فایل مکالمه مجریان و خبرنگاران‌شان موجب ایجاد تردیدهایی در ذهن مخاطب شده‌اند، برای مثال آیا واقعا هدف‌غایی رسانه‌های فارسی زبان خارج‌نشین در مسیر آزادی، دموکراسی و همبستگی ملی منتهی شده است؟ در ادامه گزارش پشت پرده رسانه‌های ضدایرانی باتوجه به دروغ‌های خبری و افشای فایل مکالمه مجریان و خبرنگاران‌شان مورد تحلیل و بررسی قرار می‌گیرد.

*افشای فایل مکالمه مجری بی‌بی‌سی

  • گاف‌های خبری و افشا فایل‌های مکالمه مجریان و خبرنگاران‌ رسانه‌های ضدایرانی در این چندوقت اخیر سبب شده تا پشت پرده عملیات روانی این رسانه‌ها برای مخاطبان ایرانی برملا شود، برای مثال افشای فایل صوتی مجری سرشناس بی‌بی‌سی فارسی خط بطلانی بر تمام ادعاهای وطن‌پرستی این رسانه‌های ضدایرانی به‌ویژه رسانه اینترنشنال به‌شمار می‌رود، رعنا رحیم‌پور در مکالمه‌ای با مادرش درباره سیاست‌های تجزیه‌طلبی رسانه سعودی اینترنشنال صحبت می‌کند و از طراحی تجزیه ایران توسط سران سعودی اینترنشنال پرده برمی‌دارد و در ادامه با  به موضوع جنبش زنان می‌پردازد، که"اگر جنبش زنان راه بیفتد و حقوقشان را بگیرند، اولین جایی که وحشت می‌کند عربستان است، چراکه آنان به دنبال آینده ایران نیستند، بلکه با اهداف جدایی‌طلبی دنبال یک ایران تکه پاره و تضعیف‌شده هستند  و دارند این طبل را در رسانه‌ها می‌کوبند" . در ادامه درباره فضای درگیرانه و رقابتی ایجاد شده بین بی‌بی‎سی و اینترنشنال برسر اینکه کدام رسانه در جذب مخاطب ایرانی اعتبار بیشتری دارد صحبت می‌کند، البته رسانه سعودی اینترنشنال برای تطهیرسازی خود نسبت به این موضوع با پخش برنامه‌ای واکنش نشان می‌دهد، اما مخاطبان این رسانه‌ یا دیگر رسانه‌های ضدایرانی به واقعیت موضوع پی‌برده‌اند.

*افشاگری مجری من‌وتو درباره مسیح علی‌نژاد
 رسانه‌های ضدایرانی در طول این سال‌های پرچم آزادی و همبستگی ملی را در دست گرفته‌اند و خود را خیرخواه ملت ایران نشان می‌دهند. این در حالی است که، در چندوقت اخیر فایل‌های افشا شده از مکالمه مجریان و خبرنگاران چهره واقعی این بنگاه‌های خبری را نشان می‌دهد، برای مثال افشای فایل صوتی مجری شبکه تلویزیونی من‌وتو «سالومه سیدنیا» درباره مسیح علی‌نژاد، واکنش بسیاری را از سوی کاربران فضای مجازی به همراه داشته است. خانم سیدنیا در یک مکالمه تلفنی پرده از چهره واقعی مسیح علی‌نژاد برمی‌دارد و خاطرنشان می‌کند که، سروصدا کردن‌های او برای جنبش‌های آزادی در رسانه صرفا جنبه مالی دارد و چیزدیگری برای او اهمیت ندارد.


*علی‌نژاد به دنبال کسب تجارت است نه عزت ایران

  •  مسیح علی‌نژاد خبرنگار صدای آمریکا، به‌عنوان فعال‌ترین خبرنگا ایرانی خارج از کشور و طراح کمپین‌های  «نه‌به‌حجاب» و «چهارشنبه‌های سفید» شناخته می‌شود، که در سال‌های اخیر با حمایت همه جانبه قدرت‌ها غربی را در قالب یک اپوزیسیون ایفای نقش می‌کند. علی‌نژاد در طول این سال‌ها خود را حامی آزادی زنان و منافع کشور ایران معرفی کرده اما دروغ‌های خبری و فایل‌های افشا شده خانم خبرنگار سبب شده تا چهره واقعی او برای جامعه ایرانی برملا گردد. علی‌نژاد برای اجرای کمپین‌هایی با مبانی فمنیستی غربی سروصدایی را در راستا حمایت از آزادی زنان برپا می‌کند، آیا هدف از راه‌اندازی این کمپین‌ها  مبارزه در جهت آزادی سرکوب شده زنان و دختران ایران است؟ خیر، زمانی‌که قراردادهای او در چند سال گذشته با شورای مدیران خبررسانی «BBG» وابسته به دولت آمریکا بررسی می‌شود نشان می‌دهد، که او صرفا  مجری پیاده‌سازی سیاست‌های غرب در قالب یک کمپین بوده و در ازای آن پول خوبی اخذ کرده است. گفتنی است که، در یک فیلم لورفته  مسیح علی‌نژاد چگونگی ضبط ویدئوهای دروغین جهت فضاسازی آشوب در داخل کشو را به مادران جانباختگان آبان 98 آموزش می‌دهد. لازم به ذکر است که گاف‌های خبری و یا افشا فایل‌‌های ویدئویی و صوتی، نقاب از صورت علی‌نژاد برداشته و چهره واقعی او برای جامعه ایرانی نمایان کرده است.

 

  • به گزارش مرکز مقابله با شایعات سایبری فضای مجازی سراج، همانطور که در مطلب فوق اشاره شد، مجریان و خبرنگاران رسانه‌های ضد ایرانی صرفاً در راستای سیاست‌های رسانه‌ و منفعت شخصی خود فعالیت می‌کنند. در طول سال‌های اخیر مجریان و خبرنگاران رسانه‌های ضدایرانی از هر طریقی برای ضربه زدن به یکی از مبانی قانونی جمهوری اسلامی ایران سعی بر ایجاد اغتشاش و آشوب داشته‌اند. در همین راستا پرده‌برداری از فعالیت رسانه تجزیه طلب سعودی اینترنشنال در فایل افشا شده مکالمه رعنا رحیم‌پور نشان می‌دهد، که کارمندان این رسانه‌‌ها ایرانی‌های خود فروخته‌ای هستند که جهت کسب پول بیشتر به چندپاره شدن ایران رضایت داده‌اند. در همین راستا رعنا رحیم‌پور در مکالمه خود به تصمیم مدیران اینترنشنال جهت مصاحبه  با سرکرده‌های حزب اهواز، سیستان و بلوچستان، کردستان و آذربایجان اشاره می‌کند، که همین یک هدف تجزیه‌طلبی رسانه سعودی را نشان می‌دهد. گفتنی است که  رسانه‌های ضد ایرانی از طریق مجریان و خبرنگاران خودفروخته خود در  3 ماه گذشته با فشار رسانه‌ای و پمپاز دروغ،  ناآرامی و حوادث زیادشی را برای کشور رقم زده‌اند، تا از طریق بتوانند به تمامیت ارضی ایران خدشه وارد کنند.