تاریخ : 11:29 - 1401/09/06
کد خبر : 1096907
سرویس خبری : گوناگون
 

معرفی لوازم گیمینگی که برای بازی با لپ تاپ نیاز دارید

معرفی لوازم گیمینگی که برای بازی با لپ تاپ نیاز دارید

معرفی لوازم گیمینگی که برای بازی با لپ تاپ نیاز دارید اگر گیمر حرفه‌ای باشید و یا حتی گاهی فقط با لپ تاپ خود بازی کنید به خوبی می‌دانید که یکی از مواردی که لذت بازی کردن را دو چندان می‌کند تجه...

به گزارش کارگر آنلاین ، اگر گیمر حرفه‌ای باشید و یا حتی گاهی فقط با لپ تاپ خود بازی کنید به خوبی می‌دانید که یکی از مواردی که لذت بازی کردن را دو چندان می‌کند تجهیزات گیمینگ مناسب است و بدون لوازم گیمینگ شما قادر نخواهید بود تا در بازی‌ها بهترین عملکرد خود را داشته باشید. درست است که قیمت روز انواع لپ تاپ به خودی خود زیاد است ولی برای داشتن تجربه بهتر باید به‌علاوه هزینه لپ تاپ مبلغی را نیز برای تجهیزات گیمینگ در نظر داشته باشید.


در ادامه این مطلب به سراغ تجهیزات گیمینگی می‌رویم که در صورت خرید لپ تاپ برای بازی کردن باید آن‌ها را نیز تهیه کنید تا بتوانید تجربه‌ای لذت‌بخش‌تر و البته حرفه‌ای‌تر داشته باشید.

 

در این بخش به شما تجهیزات گیمینگ لپ تاپ را معرفی می‌کنیم تا با خرید همه یا بخشی از این محصولات بتوانید تجربه بهتری از بازی کردن داشته باشید.

هدست گیمینگ
هدست گیمینگ یکی از لوازم گیمینگ مهمی است که باید حتما آن را خریداری کنید. چه چیزی بهتر از این که با یک هدست باکیفیت در دنیای بازی به طور کامل غرق شوید و کوچک‌ترین صدای پای رقیب را در بازهای‌هایی مثل کال آف دیوتی بشنوید؟ هدست‌های گیمینگ طراحی خاص‌تری نسبت به هدست‌های عادی دارند و اکثرا از نورپردازی RGB استفاده می‌کنند و ارگونومی بهتری برای استفاده‌های طولانی مدت دارند.
هدست‌های گیمینگ تأخیر کمتری نسبت به هدست‌های عادی دارند و همین موضوع باعث می‌شود هر صدایی در سریع‌ترین حالت ممکن به گوش شما برسد تا شما بتوانید از اتفاقات درون بازی به سرعت باخبر شوید. این محصولات در بازه‌های قیمتی بسیار متنوعی در بازار قابل دسترسی هستند و بسته به بودجه خود می‌توانید از 300 هزار تومان تا بیشتر از 10 یا 15 میلیون تومان هزینه کنید.
ناگفته نماند که تفاوت هدست و هدفون گیمینگ در این است که هدست گیمینگ از میکروفون برخوردار است و شما می‌توانید حین بازی کردن با دوستان خود ارتباط برقرار کرده و با آن‌‌ها صحبت کنید.

 

  • صندلی گیمینگ

گیمرها مدت زیادی را در طول روز مشغول بازی کردن هستند و بسیار مهم است که از صندلی گیمینگ استفاده کنند. این محصولات ارگونومی بسیار بهتری نسبت به صندلی‌های عادی دارند و به شما اجازه می‌دهند تا به طور دقیق متناسب با قد خود صندلی را تنظیم کنید. دسته صندلی گیمینگ نیز حتی قابلیت تنظیم شدن در چند حالت مختلف را دارد تا دست‌های شما زاویه بهتر و مناسب‌تری هنگام بازی کردن داشته باشد.
 

  • موس گیمینگ

مگر می‌شود پس از چک کردن قیمت روز انواع لپ تاپ و اقدام به خرید کردن به سراغ موس گیمینگ نرفت؟ درست است که لپ تاپ‌های جدید از تاچ‌پدهای بسیار خوبی بهره می‌برند اما برای بازی کردن قطعا هیچ چیزی نمی‌تواند جایگزین یک موس گیمینگ خوب باشد.


موس‌های گیمینگ نیز طراحی‌های خاص با نورپردازی RGB دارند و به میز شما زیبایی دو چندانی می‌بخشند. شما می‌توانید سرعت این موس‌های گیمینگ را از طریق دکمه موجود به روی خود موس تغییر دهید و سرعت را بسته به بازی و نیاز کم یا زیاد کنید.


برعکس موس‌های معمول که 2 یا نهایت 5 دکمه دارند موس‌های گیمینگ از تعداد دکمه‌های بیشتری استفاده می‌کنید و شما می‌توانید بسته به استفاده در هر بازی کاربرد این دکمه‌ها را تغییر دهید تا در سریع‌ترین حالت بتوانید بدون نیاز به کیبورد و تنها با موس فرمان‌های مورد انتظار را به اجرا دربیاورید.


موس‌های گیمینگ برای پایداری بیشتر در طول استفاده معمولا از وزنه اضافی استفاده می‌کنند و مهم‌تر این که به گونه‌ای طراحی و ساخته شده‌اند که حتی پس از چند ساعت استفاده نیز کمترین خستگی را برای دست‌ها ایجاد کنند.

 

  • دسته بازی

اگر از کنسول‌های بازی استفاده کرده باشید می‌دانید که در دنیای این محصولات باید بازی‌های مختلف را با دسته انجام دهید و این موضوع می‌تواند در ابتدا به خصوص برای بازی‌های شوتر بسیار دشوار باشد. اما برای بازی‌هایی مثل فوتبال و فیفا قطعا بهترین گزینه دسته بازی است و هیچ شکی در این موضوع نیست.


پس اگر به بازی کردن با دسته عادت دارید و یا می‌خواهید با لپ تاپ خود بازی‌هایی مثل فیفا یا eFootball را اجرا کنید به دسته نیاز خواهید داشت. شما می‌توانید دسته‌های کنسول‌ها را خریداری کنید که کیفیت ساخت و عملکرد بسیار عالی دارند و یا با صرف هزینه کمتر به سراغ دسته‌های جانبی بروید.

 

  • کول پد

در فرآیند چک کردن قیمت روز انواع لپ تاپ و در نهایت خرید، یکی از مواردی که باید به آن توجه داشته باشید عملکرد لپ تاپ از نظر سیستم خنک کننده است. این موضوع برای لپ تاپ‌های گیمینگ اهمیت دو چندانی پیدا می‌کند و از آنجایی که سخت افزار باید برای مدت طولانی پردازش‌های سنگینی انجام دهد دمای آن افزایش پیدا می‌کند و این موضوع می‌تواند باعث ایجاد لگ و کندی در اجرای بازی شود و یا حتی به بخش‌های مختلف خود لپ تاپ آسیب وارد کند.


ولی حتی اگر لپ تاپ گیمینگ سیستم خنک کننده قوی‌ هم داشته باشد باز هم نمی‌تواند به خصوص در فصل تابستان و گرما از پس حرارت ایجاد شده توسط CPU و GPU بربیاید و اینجاست که خرید کول پد بسیار حیاتی می‌شود. کول پد زیر لپ تاپ شما قرار می‌گیرد و
باعث می‌شود تا حرارت با سرعت بیشتری از لپ تاپ خارج شود و به نوعی هوا بهتر در حرکت باشد.


کول‌ پدها نیز در قیمت‌های مختلفی در دسترس قرار دارند و بسته به مدل شما می‌توانید زاویه قرار گیری آن زیر لپ تاپ یا حتی شدت فن را تنظیم کنید و هرچقدر که قیمت کول پد بیشتر باشد عموما تعداد فن‌ها نیز افرایش پیدا می‌کند و همچنین نورپردازی RGB نیز به این محصول اضافه می‌شود.

 

  • کیبورد گیمینگ

خرید کیبورد گیمینگ برای بازی کردن با کامپیوتر جزو واجبات است ولی در مورد لپ تاپ گیمینگ الزاما این نکته همیشه صادق نیست و کیبورد خود لپ تاپ‌های گیمینگ گاهی به حدی خوب است که شما را از خرید کیبورد گیمینگ مجزا بی‌نیاز می‌کند.
 
کیبوردهای گیمینگ دکمه‌های مکانیکی بسیار جذابی دارند و همین موضوع باعث می‌شود فشار دادن این دکمه‌ها بسیار لذت‌بخش‌تر از کیبوردهای عادی باشد. این محصولات تأخیر بسیار کمی نیز دارند و همین موضوع باعث می‌شود فرمان شما در سریع‌ترین حالت ممکن به لپ تاپ منتقل شده و در بازی اجرا شود.

  • کوله پشتی

لپ تاپ‌های گیمینگ قیمت بالایی دارند و قطعا شما دوست ندارید که هنگام جابجایی آسیبی به این محصولات وارد شود و به همین جهت برعکس این که خیلی توجهی به کوله پشتی مناسب نمی‌شود این محصول اهمیت بسیار زیادی دارد. کوله پشتی باید کیفیت ساخت خوبی داشته باشد و بتواند در برابر ضربات وارد شده از لپ تاپ به خوبی مراقبت کند.

  • جمع بندی

اگر بخواهیم هر کاری به بهترین نحو انجام شود به تجهیزات مرتبط با آن کار نیاز داریم و بازی کردن نیز از این قاعده مستثنی نیست. اگر می‌خواهید تجربه بسیار بهتری از بازی کردن با لپ تاپ داشته باشید باید لوازم جانبی و تجهیزات گیمینگ مرتبط را خریداری کنید. برای خرید این لوازم هم الزاما نیازی نیست مبلغ زیادی هزینه کنید و می‌توانید به سراغ نسخه‌های ارزان‌تر بروید.