تاریخ : 21:10 - 1401/09/10
کد خبر : 1096931
سرویس خبری : سیاسی
 

پادویی دشمنان به خاطر یک وعده غذای گرم

پادویی دشمنان به خاطر یک وعده غذای گرم

کارگر آنلاین | عضو شورای مرکزی حزب موتلفه اسلامی با اشاره به برخی تجمعات انجام شده در کشورهای اروپایی از سوی ایرانیان مهاجر (بی‌وطن)، گفت: برخی مجرمانی هستند که حتی کشورهای اروپایی به خاطر قوانین بین‌المللی آنها را پس می‌زنند و برخی که حتی هدف این تجمعات را نمی‌دانستند، فقط به خاطر یک وعده غذای گرم و هزینه ایاب و ذهاب، پادویی دشمنانی را می‌کردند که عقده از ایران دارند.

به گزارش کارگر آنلاین ، حمیدرضا ترفی سیاستمدار و عضو شورای مرکزی حزب موتلفه اسلامی در جواب سوال خبرنگار سراج24 درباره نقش برخی از ایرانیان مقیم کشورهای اروپایی در آشوب‌های اخیر و دلیل برگزاری تجمعات توسط آنها در خارج از کشور، اظهار داشت: تظاهرات و تجمعات خارج از کشور و عوامل ضدانقلابی که در طی این ۳ ماه اخیر دست به راهپیمایی و تجمعات متعدد به ویژه در آلمان زدند، یک سابقه مشخصی در برلین آلمان دارد. این حرکت توسط حزب سبز آلمان و از طرف عمده شرکت‌کنندگان کنفرانس برلین شکل گرفت. در آن زمان هم، همین شعارها به ویژه همجنس‌گرایی، برهنگی و شعارهایی همچون «زن، زندگی، آزادی» سر داده می‌شد. همانطور که در مهرماه امسال هم شروع این حرکت‌های هنجارشکنانه را در ایران شاهد بودیم.

  • این فعال سیاسی، ترکیب تجمع‌کنندگان را متشکل از سه گروه عنوان کرد و افزود: یکی سردمداران و عوامل گروهک‌های ضدانقلاب منافقین، سلطنت‌طلب و تجزیه طلب که پس از فرار از ایران در خارج از کشور زندگی می‌کنند. دوم کسانی که به علت وضعیت زندگی و تصورات غلطی که از زندگی در غرب داشتند به کشورهای غربی رفتند و در آنجا با مشکلات معیشتی و اقتصادی به وجود آمده برایشان دچار فقر و تنگدستی و وضعیت نامناسب اجتماعی شدند که این گروه از وضعیت خودشان هم در آنجا شدیدا ناراضی هستند. کشورهای اروپایی هم با این طیف برخوردهای بسیار نامناسبی دارند و محدودیت‌های زیادی برای آنها به وجود آوردند، خصوصا اینکه بسیاری از اینها به عنوان مجرم تلقی می‌شوند و طبیعتا نگهداری مجرمان به لحاظ قوانین بین‌المللی مشکلاتی را برای کشورها به وجود می‌آورد.
  • حمیدرضا ترقی، با بیان اینکه سومین گروهی که در تجمعات خارج از کشور حضور داشتند، کسانی بودند که نیازمند به پول بودند، اضافه کرد: این افراد به دلیل فقر و تنگدستی که داشتند با یک آبمیوه و یا یک وعده غذای گرم و هزینه و وسیله ایاب و ذهاب در این تجمعات شرکت کردند، بدون اینکه بدانند این تجمعات چه هدفی را دنبال می‌کند.
  • وی با تاکید بر اینکه هزینه عمده این تجمعات و راهپیمایی‌هایی که بر علیه ایران در خارج از کشور شکل گرفته را مردم اروپا، به ویژه آلمان تامین می‌کنند، تصریح کرد: البته آمریکا هم نقش موثری در این زمینه دارد و آنچه که مسلم هست عوامل داخلی اینها هم در واقع در حال هماهنگی و همکاری هستند. ضدانقلاب خارج‌نشین با عوامل داخل کشور در رابطه با ایجاد این اغتشاشات نقش هم‌افزایی را ایفا کردند.
  • عضو شورای مرکزی حزب مؤتلفه در ادامه به دلایل حمایت اروپایی‌ها از این تجمعات خارجی و اغتشاشات در داخل ایران پرداخت و گفت: موضع جمهوری اسلامی در مخالفت با توسعه نفوذ ناتو به سمت منطقه تحت نفوذ روسیه به دلیل کودتاهای رنگینی که در کشورهای آسیای میانه با دخالت مستقیم آمریکا انجام شده و همچنین افزایش تورم و کمبود موادغذایی و انرژی در اروپا عواملی هستند که دلایل حمایت غرب از مخالفین ایران در آلمان و بعضی کشورهای اروپایی را تشکیل می‌دهند. به دنبال پی‌بردن به ناکارآمدی تهدیدات‌شان در میدان‌های جنگ نظامی، اطلاعاتی و سایبری بر علیه ایران و شکست‌های متعدد در برابر جمهوری اسلامی ایران، تمام تلاش خود را بر این مبنا قرار دادند تا از طریق فشارهای بین‌المللی و اقدامات سیاسی، هزینه‌های سنگینی را متحل شدند تا با برگزاری این نوع تجمعات در خارج از کشور، دنیا را نسبت به جمهوری اسلامی بدبین کرده و افکار عمومی جهان را برای انجام طرح‌های براندازی، اغتشاش و ترور آماده پذیرش بکنند.
  • ترقی در پایان اظهار داشت: آنها قصد داشتند تا در صورت تداوم در افکار عمومی جهان اقدامات آشوب‌افکنی و تروریستی در داخل کشور را توجیه بکنند و آن را به عنوان یک حرکت خودجوش مردمی از طرف مخالفین در داخل و خارج از کشور جلوه بدهند که خوشبختانه در طی این مدت تمام این پروژه‌ها و طرح‌های آنها با شکست روبه رو شد و نشان داد که نه ملت ایران به اینها پیوستند و نه طرح‌ها و پروژه‌های آنها به نتیجه رسید. حتی حرکت تدارک دیده شده توسط برخی ایرانیان مقیم خارج از کشور نتوانست دوام و بقایی داشته باشد و ماهیت این پادویی و خباثت دشمنان برای همگان کاملا مشخص و روشن شد.