تاریخ : 19:10 - 1401/10/16
کد خبر : 1097144
سرویس خبری : بهداشت و درمان
 

قهوه فرنچ پرس بخوریم یا نه؟+ حقایق ناگفته

قهوه فرنچ پرس بخوریم یا نه؟+ حقایق ناگفته

کارگر آنلاین| حقایقی در مورد قهوه ی فرنچ پرس وجود دارد که افراد علاقه مند به قهوه باید از آن آگاه شوند تا بهترین انتخاب را برای دم کردن قهوه داشته باشند.

معایب نوشیدن قهوه فیلتر نشده با فرنچ پرس

همانطور که بالاتر هم اشاره کردیم، قهوه اگر به طور مناسب فیلتر سازی نشده باشد،‌ یعنی تفاله آن به طور کامل گرفته نشود، برای قلب مضر است و مطالعات علمی هم این قضیه را به اثبات رسانده اند که قهوه با فیلتر سازی نا مناسب حتی می‌ تواند آمار مرگ و میر را افزایش دهد و این افراد بیشتر در معرض خطر حمله قلبی، بیماری های قلبی ایسکمیک یا سکته قلبی هستند، زیرا زمانی که قهوه به طور مناسب فیلتر نشود، چربی موجود در دانه آن داخل قهوه ای که می خورید باقی می ماند و در نتیجه سطح کلسترول را بالا می ‌برد که افزایش آن، خطر حملات قلبی و سکته را نیز بالا خواهد برد.

قهوه فرنچ پرس
فواید خوردن قهوه فیلتر نشده با فرنچ پرس

از طرفی بعضی از افراد دوست دارند که طعم قوی تر از قهوه را احساس کنند و از طریق فرنچ پرس این حس را پیدا می کنند، زیرا عقیده دارند که این دستگاه خیلی دانه‌ های قهوه را جداسازی نمی‌ کند و در نتیجه طعمش قوی ‌تر است. در چنین حالتی بعد از نوشیدن قهوه شما احساس انرژی و سرحالی بیشتری دارید، مخصوصا اگر بعد از آن قصد ورزش کردن داشته باشید؛ این گونه حس می کنید که در طول ورزش، توانایی، انرژی، استقامت و قدرت بیشتری دارید.
معایب قهوه فیلتر شده

مطالعه ای در سال 2020 انجام شده و به این نتیجه رسیدند که قهوه فیلتر شده که به طور مناسب تفاله آن جدا شده باشد، خطر زیادی برای مرگ و میر یا قلب ندارد اما اگر در این موضوع زیاده روی کنید خطرات زیادی را متحمل می شوید و نوشیدن 4 فنجان قهوه کوچک در طول روز شاید خیلی اشکال نداشته باشد اما بیش از این میزان، باعث افزایش فشار خون، عصبانیت، تپش قلب و یا حتی بی خوابی می شود. بنابراین درست است که قهوه فیلتر شده می‌ خورید اما باز هم باید در مصرف آن، حد تعادل را رعایت کنید.
مزایای قهوه فیلتر شده

اگر قهوه را به اندازه متعادل مصرف کنید، یعنی بیشتر از چهار فنجان در طول روز استفاده نکنید، خطر نارسایی قلبی را کاهش می دهید زیرا قهوه در صورتی که درست و به اندازه استفاده شود، ویتامین و مواد معدنی زیادی از جمله پتاسیم‌ منیزیم، نیاسین و پلی فنول های سالم دارد و اثر آنتی اکسیدانی آن نیز از آسیب سلولی جلوگیری می کند و باعث بهبود سوخت و ساز، تناسب سطح قند خون و بهبود وضعیت رگ های خونی در حالت انقباض و انبساط می‌ شود.

قهوه فیلتر شده
چگونه با مصرف قهوه سلامت قلب را افزایش دهیم؟

برای مصرف قهوه سالم تر به نکات عنوان شده در ادامه این بخش از نمناک توجه کنید:
از فیلتر استفاده کنید

اگر برای تان مقدور است، قهوه دم کرده فیلتر شده استفاده کنید تا از فواید آن بیشتر بهره‌مند شوید.
مراقب سطح کلسترول باشید

اگر از فرنچ پرس قهوه فیلتر نشده استفاده می کنید، حتماً به طور منظم سطح کلسترول بدن خود را چک کنید تا خیلی بالا نرفته باشد و آن را زیر نظر بگیرید.
به صدای بدن تان گوش دهید

وقتی که صحبت از قهوه می شود، باید ببینید که بدن شما چه درخواستی دارد. اگر با خوردن قهوه تپش قلب پیدا می کنید، یعنی در مصرف آن زیاده‌ روی کرده‌ اید و سعی کنید با توجه به ریتم بدن خود، پیش بروید.

نوشیدن قهوه
حد تعادل را رعایت کنید

حتی بهترین و پرخاصیت ترین نوشیدنی ها هم در صورتی که زیاد مصرف شوند، خاصیت خود را از دست می دهند. پس سعی کنید قهوه را هم یک فنجان در روز بنوشید و خیلی در مصرف آن زیاده‌ روی نکنید، در غیر این صورت تأثیر منفی خواهد داشت.
زمان‌بندی را فراموش نکنید

بسیاری از افراد فقط یک الی دو فنجان قهوه کوچک هنگام‌ صبح استفاده می کنند که معمولاً اشکالی ندارد؛ اما بعضی دیگر عصر هنگام هم قهوه می خورند که این باعث ایجاد استرس و بی خوابی شبانه می شود. پس سعی کنید که زمان‌بندی مناسبی برای نوشیدن قهوه داشته باشید.