تاریخ : 11:40 - 1401/10/26
کد خبر : 1097237
سرویس خبری : کارگری و اقتصادی
 

جدول مالیات حقوق کارگران در سال ۱۴۰۲

جدول مالیات حقوق کارگران در سال ۱۴۰۲

کارگر آنلاین | تفاوتی بین مالیات حقوق کارگران و کارمندان از نظر کسر مالیات وجود ندارد. در پایان هر سال نرخ مالیات بر درآمد برای همه کارگران و کارمندها به صورت یکسان تعیین می‌شود. نکته‌ای که مهم است به آن توجه کنیم این است که نرخ مالیات با توجه به میزان درآمدی که کارمند یا کارگر دارد تعیین می‌شود. برای تعیین نرخ مالیات بر درآمد برای هر سال، در ابتدا مقدار حقوقی که معاف از مالیات است مشخص می‌شود. برای مثال حداکثر حقوق معاف از مالیات برای سال ۱۴۰۲ برابر با هفت میلیون تومان تعیین شده است.

به گزارش کارگر آنلاین ، تفاوتی بین مالیات حقوق کارگران و کارمندان از نظر کسر مالیات وجود ندارد. در پایان هر سال نرخ مالیات بر درآمد برای همه کارگران و کارمندها به صورت یکسان تعیین می‌شود. نکته‌ای که مهم است به آن توجه کنیم این است که نرخ مالیات با توجه به میزان درآمدی که کارمند یا کارگر دارد تعیین می‌شود. برای تعیین نرخ مالیات بر درآمد برای هر سال، در ابتدا مقدار حقوقی که معاف از مالیات است مشخص می‌شود. برای مثال حداکثر حقوق معاف از مالیات برای سال 1402 برابر با هفت میلیون تومان تعیین شده است.

بعد از تعیین میزان حقوقی که معاف از مالیات است، نرخ مالیات به صورت پله‌ای تعیین می‌شود. به عبارت دیگر به میزانی که درآمد بالاتری داشته باشید باید بر اساس نرخ‌های مالیاتی بالاتری مالیات حقوق خودتان را پرداخت کنید. برای درک بهتر موضوع به این مثال مالیات حقوق توجه کنید. برای مثال کسانی که در سال 1402 بین هفت میلیون تومان تا چهارده میلیون تومان حقوق می‌گیرند باید 10% مالیات پرداخت کنند و کسانی که بین چهارده میلیون تومان تا بیست و سه میلیون تومان درآمد دارند باید 15% مالیات پرداخت کنند.