تاریخ : 00:14 - 1401/11/06
کد خبر : 1097316
سرویس خبری : بانک و بیمه
 

تفاهم نامه بانک سپه و وزارت راه و شهر سازی جهت پرداخت تسهیلات طرح نهضت ملی مسکن

تفاهم نامه بانک سپه و وزارت راه و شهر سازی جهت پرداخت تسهیلات طرح نهضت ملی مسکن

کارگر آنلاین | بانک سپه و وزارت راه و شهرسازی به منظور ارائه تسهیلات بانکی جهت تسریع در اجرایی شدن طرح نهضت ملی مسکن تفاهم نامه همکاری امضا کردند. 

به گزارش کارگر آنلاین ، مهرداد بذرپاش وزیر راه و شهر سازی و دکتر آیت اله ابراهیمی مدیر عامل بانک سپه تفاهم نامه تامین مالی برای ساخت 200 هزار واحد مسکونی در طرح نهضت ملی مسکن را امضا کردند.

  • بر اساس این تفاهم نامه متقاضیان واجد شرایط در طرح نهضت ملی مسکن از سوی وزارت راه و شهرسازی معرفی می شوند و میزان تسهیلات مذکور در تهران معادل 450میلیون تومان، در شهرهای بالای 1 میلیون نفر جمعیت معادل 400 میلیون تومان، در مراکز استانها 350  میلیون تومان و در سایر شهرهای کشور 300 میلیون تومان و در روستاها 250 میلیون تومان است.
  • بر همین اساس این تسهیلات مطابق با پیشرفت پروژه به صورت تدریجی معادل پرداخت 10 درصد در مرحله پی کنی و فونداسیون، 40 درصد در مرحله اسکلت و سقف، 25 درصد در مرحله سفت کاری و 25 درصد در مرحله نازک کاری پرداخت می شود.

  • این تعداد شامل انواع ساخت مسکن در طرح نهضت ملی مسکن اعم از خودمالکی، احداث پروژه های حمایتی در اراضی 99 ساله توسط وزارت راه و شهرسازی و مربوط به ساخت واحدهای مسکونی توسط متقاضیان در زمین های واگذار شده برای احداث خانه های یک طبقه حیاط دار خواهد بود.