تاریخ : 12:20 - 1401/11/17
کد خبر : 1097415
سرویس خبری : کارگری و اقتصادی
 

توضیح معاون شهردار تهران درباره حاشیه‌های حقوق عوامل مترو

توضیح معاون شهردار تهران درباره حاشیه‌های حقوق عوامل مترو

کارگر آنلاین | معاون توسعه سرمایه انسانی و امور شورا شهرداری تهران در پاسخ به تفاوت فاحش برخی فیش های حقوقی عوامل مترو و انتقاد کارکنان این مجموعه گفت: تفاوت دریافتی حقوق در شرکت مترو همانند بسیاری دیگر از مجموعه های دولتی و خصوصی امری عادی و بر اساس شاخص ها است. 

به گزارش کارگر آنلاین ، مجید باقری درباره حقوق 25 تا 40 میلیونی برخی نیروهای مترو توضیح داد: این موارد استثنا و بنابر شرایط بوده و نمی توان به تمامی نیروها تعمیم داد. به عنوان مثال ممکن است در برخی مواقع نیروی مورد نزد در پایان دوره خدمت باشد که مشمول تمامی شاخص ها از جمله سابقه کار، فعالیت 2 شیفته و مواردی از این دست می شود که به این معنا می باشد که فرد مورد نظر عملاً جای 2 نفر کار می کند و باید هم به اندازه‌ی 2 نفر حقوق بگیرد. 

  • وی ادامه داد: اما میانگین و روال دستمزد عوامل مترو، مترو حدود 20 تا 25 میلیون با احتساب سابقه کار 10 تا 15 سال است. 
  • معاون شهردار تهران تاکید کرد: البته باید در نظر گرفت موارد استثنایی هم حقوق های بیش از این میزان دریافت می کنند که این افراد انگشت شمار و در شرف بازنشستگی هستند.
  • باقری همچنین دریاره انتقاد برخی کارکنان مترو درباره حقوق 15 میلیونی و تفاوت فاحش با دیگر گفت: این افراد یا از سابقه کاری کمتر برخودار هستند و یا مانند رانندگان قطار از شرایط شغلی سخت برخودار نیستند. به همین دلیل ممکن است دریافتی ها متفاوت باشد. 
  • به گفته او موضوع دیگر در تفاوت فیش های حقوقی نیز موضوع سنوات و یا معوقات برخی نیروها است که برای تسویه حساب باید در حقوق پرداخت شود که به طور مقطعی ارقام دریافتی را افزایش می دهد.
  • معاون شهردار تهران در پایان اظافه کرد: باید اعتراف کنیم که جنس کار مترو شغلی سخت و اضطراب زا است که علاوه بر ساعت ها کار در تونل های زیر زمینی، مسئولیت جان هزاران نفر را شامل می شود که بار سنگینی است. 
  • وی گفت: به طور کلی در مورد نظامات جبران خدمت حتما باید پیشینه کار توجه شود، زیرا در جبران خدمت تعداد بسیاری مولفه وجود دارد که بر اساس آن حقوق تنظیم خواهد شد و نظامات حقوق و پرداختی مترو نیز مشمول تمامی نیروها بر اساس شرایط می شود .

منبع : سراج 24