تاریخ : 09:41 - 1401/12/10
کد خبر : 1097571
سرویس خبری : گوناگون
 

مزایده گزار کیست و کجا می تواند آگهی مزایده خود را درج کند؟

رپرتاژ آگهی |

مزایده گزار کیست و کجا می تواند آگهی مزایده خود را درج کند؟

کارگر آنلاین | مزایده گزار کیست و کجا می تواند آگهی مزایده خود را درج کند؟ مزایده عمومی نوعی حراج به شمار میرود. افراد برای اگاهی از مکان، زمان و شرایط برگزاری مزایدات میتوانند به بهترین سایت مزایده مراج...

 مزایده عمومی نوعی حراج به شمار می¬رود. افراد برای اگاهی از مکان، زمان و شرایط برگزاری مزایدات میتوانند به بهترین سایت مزایده مراجعه نمایند و با بررسی شرایط لازم به شرکت در مزایده عمومی اقدام نمایند. در مزایده فردی برنده خواهد بود که بالاترین قیمت را نسبت به قیمت پایه یا کف قیمتی، ارائه نماید. به منظور کسب اطلاعات بیشتر در خصوص دلایل برگزاری مزایده و روش های درج آگهی مزایده تا انتهای این مقاله با ما همراه باشید.


مزایده گزار کیست؟


اگر مزایده اجباری باشد، مطابق با نام مزایده گزار به اجبار دیگران به ویژه مراجع قضایی به برگزاری مزایده تحت نظر مراجع قضایی خواهد پرداخت. برای مثال شرکتی که دچار ورشکستگی شده است می¬بایست به دستور مقام قضایی به مزایده اموال شرکت اقدام نماید تا بتواند بدهی¬های خود به دیگران را مرتفع نماید یا ممکن است مراجع قضایی الزام به مزایده نماید.


مزایده فرایندی است که در آن کالا به بالاترین قیمت به متقاضی خرید کالا فروخته می¬شود. می-توان مزایده را نوعی حراج به شمار آورد. افرادی که خواهان برگزاری مزایده هستند را مزایده گزار می¬گویند. مزایده گزار به دلایل متفاوتی خواهان برگزاری مزایده است. اگر مزایده اختیاری باشد، مزایده گزار به خواست خود به برگزاری مزایده اقدام می¬نماید. می تواند در روزنامه کثیرالانتشار یا در سایت های معتبر آگهی مزایده و مکان و زمان و شرایط برگزاری آن را ارائه نموده و اقدام به درج آگهی مزایده نموده و در روز مورد نظر نسبت به برگزاری مزایده اقدام نماید. برای مثال شرکت ممکن است به مزایده ماشین های اسقاطی خود جهت تأمین سرمایه شرکت بپردازد.


مزایده گزار می تواند در سایت ارتباط گستران هزاره که از سایت های مورد اطمینان و معتبر در خصوص برگزاری مناقصات و مزایدات است، مراجعه نموده و نسبت به درج آگهی مزایده خود اقدام نماید. مزایده گزار به منظور کسب اطلاعات بیشتر می¬تواند با شماره 02142714000 تماس حاصل فرمایند و در خصوص نشر آگهی مزایده و نحوه انجام آن اطلاعات لازم را کسب نمایند.


مزایا و معایب مزایدات


از مزایا و معایب برگزاری مزایدات می توان به موارد ذیل اشاره کرد:


•    می توان در فرایند مزایدات به کالاهایی دست یافت و آن ها را خرید که در فروشگاه های عادی به ان دسترسی ندارید. برای مثال در هر فروشگاهی نمی¬توان ماشین های اسقاطی یک شرکت را خریداری کرد اما در مزایدات می توان این فرایند خرید را انجام داد.


•    در مزایدات پیشنهادات قیمتی از قیمت پایه یا کف قیمتی شروع می¬شود و تا بالاترین قیمت پیش می¬رود. گاهی بالاترین قیمت از قیمت بازار پایین تر است و در این شرایط شرکت کننده مزایده سود خوبی کسب خواهد کرد. برای مثال در مزایده خودرو اگر فرد به قیمتی بالاتر از قیمت پایه و کمتر از قیمت روز بازار خودرو، خودروی مورد نظر خود را برنده شود، برنده واقعی مزایده بوده و سود کسب خواهد کرد.


•    مزایده یکی از فرایندهای خرید به شمار رفته و می تواند پیش درآمدی برای کسب تجربه پیش از ورود به بازار بورس باشد.


•    در مزایدات عمومی که شرکت در آن ها برای عموم آزاد است افراد می¬توانند با افراد باتجربه و سابقه دار در این حوزه آشنا شده و روابط مناسبی را برای انجام معاملات بعدی به وجود آورند.


اما از معایب برگزاری مزایدات می توان به موارد ذیل اشاره کرد:


•    فرایند برگزاری مزایدات اغلب بسیار طولانی تر از فرایند خرید است. 


•    در برخی از مزایدات ارائه پیشنهاداتی بسیار بالا و نامعقول و غیرمنطقی از سوی برخی شرکت کنندگان مزایده سبب به هم ریختن مزایده و ایجاد بی نظمی خواهد شد.


•    فرایند مزایده برای خرید کاملاً قابل اطمینان نیست. ممکن است افراد در خرید کالا یا خدمات مورد نظر در مزایده قاطع باشند، اما به دلیل شرکت کنندگان زیاد در مزایده و یا ارائه قیمت های پیشنهادی پایین تر از قیمت پایه، در مزایده برنده نشوند.


تفاوت مزایده با مناقصه


همانطور که از مفاهیم این دو فرایند بر می آید، در مزایده به دنبال قیمت بالاتر و در مناقصه به دنبال قیمت پایین تر خواهند بود. در مزایده فروش کالا یا خدمتی به بالاترین قیمت پیشنهادی انجام می¬گردد، حال آنکه در مناقصه خرید کالا یا خدمت به کمترین قیمت ممکن مورد نظر خواهد بود. برخلاف مناقصه، مزایده می تواند به اجبار و به دستور مقامات قضایی انجام گیرد. برای مثال مزایده اموال یک شرکت ورشکسته به خواست او انجام نمی¬شود، بلکه انجام مزایده به خواست مراجع قضایی جهت پرداخت بدهی ها خواهد بود. 

  • پایان رپرتاژ آگهی