تاریخ : 00:29 - 1401/12/12
کد خبر : 1097583
سرویس خبری : کارگری و اقتصادی
 

 سبد معیشت زیر خط فقر قرار خواهد گرفت؟/نشست دستمزد شورای عالی کار بدون نتیجه پایان یافت

سبد معیشت زیر خط فقر قرار خواهد گرفت؟/نشست دستمزد شورای عالی کار بدون نتیجه پایان یافت

کارگر آنلاین | در حالی که پیش بینی می شد با ارائه گزارش کمیته دستمزد در جلسه امروز شورای عالی کار، هزینه سبد معیشت کارگران مشخص شود، ولی این جلسه بدون اعلام هرگونه عدد و رقم در این رابطه به پایان رسید.

به گزارش کارگر آنلاین ، هادی ابوی، نماینده کارگران در شورای عالی کار در گفت وگو با ایسنا درباره جزئیات نشست امروز شورای عالی کار اظهار کرد: جلسه شورای عالی کار درخصوص دستمزد ۱۴۰۲ نتیجه ای نداشت و رقم مشخصی درباره هزینه سبد معیشت خانوار اعلام نشد.


وی گفت: تنها استماع گزارش کارفرمایان راجع به مزد منطقه ای و گزارش کلی کمیته مزد در دستور کار قرار گرفت و مقرر شد نشست بعدی شورای عالی کار هفته آینده برگزار شود.


ابوی تاکید کرد: در حال حاضر شرایط منطقه ای کردن دستمزدها فراهم نیست و آثار و تبعات بسیاری از جمله مهاجرت را با اجرای آن شاهد خواهیم بود.


به گفته وی نمایندگان گروه کارگری در نشست امروز بر مشخص شدن سبد معیشت تاکید و اعلام کردند که باب مذاکرات دستمزد بعد از اعلام رقم سبد معیشدستمزدئت باز خواهد شد.


نماینده کارگران در شورای عالی کار گفت: دستور کار دیگر جلسه، اصلاح ماده‌ آیین دادرسی کار  بود که به تصویب نرسید و مقرر شد بررسی بیشتر صورت گیرد.
به گزارش ایسنا، همه ساله در بهمن ماه کمیته دستمزد شورای عالی کار هزینه سبد معیشت کارگران را پس از بحث و بررسی کارشناسی تعیین و اعلام می کرد اما امسال با وجود برگزاری جلسات متعدد تاکنون نتیجه ای به دنبال نداشته است.