تاریخ : 09:36 - 1401/12/27
کد خبر : 1097641
سرویس خبری : فرهنگی
 

اولویت دستگاه های فرهنگی در سال ۱۴۰۲ با محوریت آموزش باشد / تورم ناامیدی و خودباختگی فرهنگی  مهار شود

یادداشت|

اولویت دستگاه های فرهنگی در سال ۱۴۰۲ با محوریت آموزش باشد / تورم ناامیدی و خودباختگی فرهنگی مهار شود

کارگر آنلاین | بهزاد تیمورپور در یادداشتی نوشت : نقش آموزش در انتقال فرهنگ حقیقتی است که خردمندان ادیان الهی همگی روی آن تاکید دارند به خصوص اینکه در قرآن و روایات چهارده معصوم علیهم السلام هم به آن صحه گذاشته اند .

 بهزاد تیمورپور در یادداشتی ضمن تبریک سال جدید و نامگذاری آن به نام مهار تورم و رشد تولید نوشت :  نقش آموزش در انتقال فرهنگ حقیقتی است که خردمندان ادیان الهی همگی روی آن تاکید دارند به خصوص اینکه در قرآن و روایات چهارده معصوم علیهم السلام هم به آن صحه گذاشته اند .


  • عدم دقت در آموزش در بخش های مختلف فرهنگی در دستگاه های انقلاب اسلامی و  عموم سازمان های دولتی یک دلیل بیشتر ندارد و  آن عدم شناخت و تسلط مدیر و بخشی از تصمیم گیران که روزمرگی آن ها را احاطه کرده است .
  • آموزش هر وقت با حوصله و دقت و رفتار علمی توسط آموزش دهندگان مجرب به مخاطب منتقل شده است موثر و پویا و موفق بوده است .
  • روش آموزش در مخاطبین فرهنگی باید با حوصله ، تحقیق برای کشف اولویت ها به همراه است . 

در واقع بدون آموزش هیچ موفقیتی حاصل نمی شود و یا اگر به دست آید موقتی است و پایدار نیست این حکم برای همه بخش های مورد نیاز انسان است یعنی در بخش فرهنگ، اقتصاد ، امنیت ، خانواده ، اجتماع و سیاست صدق دارد . 


فرصت ها کوتاه است و باید از هر فرصتی ، هر امکانی و هر سازمانی که داریم برای آموزش با دقت وهدفمند مخاطبین ( دانش آموز و دانشجو و عموم مردم در هر سنی ) بهره مند شویم .


با توجه به نامگذرای سال جدید از سوی رهبر انقلاب باید در حوزه فرهنگ بگوییم : در حوزه فرهنگ هم نیاز به رشد تولیدات فرهنگی داریم و تورم نا امیدی و عدم انسجام و خودباختگی را باید کاهش دهیم . 


بکارگیری همه امکانات برای آموزش اصول اولیه مهارت های زندگی ، مهارت های اولیه معاشرت ، مهارت سواد رسانه ، سواد حقوقی  سواد اقتصادی و سواد دوست یابی و سواد همسرداری امروزه یک اولویت است .


ترک فعل مدیران روابط عمومی نظام مهندسی ساختمان استان و شورای ...

  • بهزاد تیمورپور
  • نویسنده و پژوهشگر حوزه سبک زندگی ایرانی و اسلامی و مدیریت فرهنگ و ارتباطات و اقتصاد رسانه